Nu mi-am scris de prea multe ori nemultumirile pe care le am fata de anumite servicii de care benificiez si pe care le platesc lunar, insa de ceva timp tot simt nevoia sa scriu randurile astea.
Nu am trecut inca din titlu numele companiei care m-a lasat fara reactie pentru a nu parea foarte virulent, am sa o fac insa acum , este vorba despre COSMOTE, compania de telefonie mobila a grecilor de la OTE.
Ce-i drept sunt client de peste 8 ani, si de-alungul perioadelor contractuale am avut perioade in care i-am injurat la propriu pentru frecventele probleme cu semnalul, modul in care compania stie sa te taxeze la bani, aventura de minute bune si repetari succesive de taste ca sa vorbesti cu un operator si raspunsuri penibile ca nu ti se poate comunica exact cat trafic de internet ai consumat in momentul solicitarii.
Am putut sa ma bucur insa si de oferte generoase ce mi-au permis sa am destule minute dar si sa imi achizitionez un telefon la un pret mai redus. Pana acum insa nimic special, nu ar fi singura companie de telefonie mobila ce face aceste oferte. Recunosc ca in toti acesti ani am ramas fidel retelei pentru ca in mare parte agenda telefonului cuprindea numere din aceeasi retea.
Cu totii stim ca marea majoritate a clientilor marilor operatori de pe piata sunt utilizatori de cartele PRE-PAY si ca pentru a isi asigura o baza mai mare de abonati, care platesc lunar o anumita suma de bani, companiile vin cu oferte si reduceri substantiale la telefoane care de multe ori iti iau ochii.
Din nefericire insa experienta mi-a aratat ca asa numita subventie este recuperata de operator prin mentinerea unor oferte de comunicatie care sunt de multe ori cu mult depasite de avantajele pe care le-ar avea un utilizator de cartela.
O alta experienta care m-a uimit insa este asa numitul program de loialitate al companiei Cosmote. Va pot confirma ca exista si ca in vorbe te poate convinge ca este chiar si atractiv. In practica el nu exista asa cum e ridicat in slavi, ci este aceeasi oferta si reducere pe care o are orice alt abonat nou. Amuzant sau nu va pot spune chiar ca la prima prelungire de abonament am renuntat de fapt la vechiul abonament si am facut unul nou, cu un alt numar de telefon.
Pentru a fi mai coningator va pot spune ca timp de 2 ani de zile am avut un abonament intitulat Experience ce avea 500 de minute si 500 de sms-uri in retea si 500 mb internet la un pret de 10 euro pe luna. Exact acelasi tip de abonament l-a avut si fratele meu, care insa nu s-a putut abtine si a platit facturi de cateva sute de lei.
Asa se face ca am constat cu stupoare ca asa numita subventie de loialitate care se calculeaza printre altele si ca o medie a valorii ultimelor 12 facturi este nici mai mult nici mai putin decat o mare vrajeala. De ce ? Pentru ca surprinzator sau nu amandoi am fost sunati de un operator amabil, care ne-a prezentat o valoare a subventiei egala pentru amandoi.
Ce este si mai penibil, venind din partea firmei, este ca un operator de marketing incearca sa te convinga sa ramai abonat oferindu-ti un abonament mai scump, pentru ca surprinzator, abonamentul pe care il ai tu nu mai exista, si oferta de trafic de internet este deja mult prea mare.
Mai mult decat atat, cata rabdare poti sa ai cand ofertele aceleasi companii la cartela PRE-PAY, promovate enervant de mult , iti ofera sms-uri nelimitate sau cu sutele la preturi de 5-6 euro credit lunar, iar la abonament constati cu stupoare ca acest termen nu exista si ca poti avea sms-uri nationale incluse in abonament doar prin activarea unei extraoptiuni de 1,24 euro ce cuprinde nici mai mult nici mai putin decat 30 de sms-uri nationale ? Asta in conditiile in care un sms costa 0,5 eurocenti .
In atare conditii, ma intreb in ce secol al evolutiei telecomunicatiilor o companie de telefonie mobila in loc sa evolueze se intoarce inapoi cu cativa ani ?
Si daca tot vorbim de grecii de la OTE, ma intreb daca nu cumva compania asta a mostenit si obiceiurile in afaceri ale grecilor ce le-a adus tara in situatia financiara in care se afla ?
PS: Tare rau mi-as dori sa nu mai fiu intampinat de acelasi chestionar postat pe site-ul companiei de acum un an in care suntem intrebati de ce parere avem despre site si cu toate astea nimic sa nu se intample.
Trimiteți un comentariu
1Comentarii
Comentariul va fi postat dupa aprobare
Trimiteți un comentariu
9/related/default
Si eu am patit la fel acum o luna cand am sunat pentru a vedea ce imi pot oferi la prelungirea contractului (si eu am avut aceeasi oferta de 10 euro, cea cu 500 MB, 50 min. nationale, 500/500 in CST). Dupa doi ani in care am platit facturi ce au insumat mai mult de 3000 de lei, au considerat ca voi fi super fericit sa raman la ei oferindu-mi o reducere de 68 de euro la achizitionarea unui telefon nou. Cand au vazut ca nu merge, m-au mai sunat, erau dispusi sa imi ofere si o reducere de 4 euro la abonament. Deja nu m-am mai complicat. Am facut in timp util cererea de reziliere si am solicitat migrarea la pre-pay. Si uite asa acum, pentru 6 euro, am SMS-uri nelimitate in orice retea nationala (super tare, daca ramai fara min nationale), 3000 min in CST si RTC, 150 min. nationale/internationale (ce pot fi folosite si in retele mobile din anumite tari cum ar fi Spania, Italia, Germania, Anglia, etc), si 100 MB trafic de date.
RăspundețiȘtergereMajoritatea isi fac abonamente pentru telefoane dar de data asta prefer sa imi cumpar eu telefon si sa raman la pre-pay, iar atunci cand voi vrea mai mult trafic de date, cu 2-3 euro pot activa in paralel o extraoptiune de internet iar toata afacerea ar fi sub 10 euro lunar, ca sa nu mai spun, adio costuri suplimentare.