Turismul gastronomic a devenit din ce in ce mai popular
mai 18, 2018
0
De câţiva ani, pe piaţa internaţională experienţele gastronomice au cea mai rapidă creştere dintre toate nişele turistice.
În medie, la nivel mondial, turiştii cheltuiesc aproximativ 25% din bugetul călătoriei pe mâncare şi băutură. Iar cei din categoria iubitorilor de mâncare, aşa numiţii foodies, cheltuiesc chiar 35-38% din bugetul total pe mâncare şi băutură.
Ce a determinat creşterea pe acest segment? Turiştii caută experienţe noi prin care să cunoască mai bine culturile locale şi să simtă autenticitatea unui loc.
Cu ce diferă circuitele gastronomice de un circuit obişnuit ?
Turiştii cunosc cultura unei ţări nu numai prin intermediul obiectivelor turistice pe care le vizitează, dar şi prin experienţele culinare la care participă: o degustare de vin, o degustare de produse locale sau poate chiar un curs de gătit.
Aceste experienţe adaugă un plus de autenticitate vacanţei, creând amintiri unice şi momente memorabile.
“Printre destinaţiile alese pentru organizarea circuitelor gastronomice în 2018 se află Thailanda şi Chile pentru că oferă o varietate de experienţe şi gusturi“ menţionează Georgiana Atanasiu, reprezentantul Delish Experiences.
După o astfel de călătorie turistul păstrează ca amintire acel moment de bucurie în care a descoperit gusturi si poveşti noi.
Despre circuitele gastronomice cu însoţitor:
Circuitele gastronomice se adresează celor care doresc să descopere nu numai oraşe interesante, peisaje splendide, civilizaţii, ci şi să deguste mâncăruri şi produse locale, un mod inedit de a cunoaşte cultura unei ţări. În fiecare zi este organizată o activitate ce oferă turiştilor o nouă experienţă gastronomică. Aceştia au ocazia să interactioneze cu localnici de la care află detalii neştiute despre bucătăria tradiţională sau participă la demonstraţii de artă culinară ale unor chefi de la şcoli de gătit renumite, învăţând să prepare şi ei feluri de mâncare renumite. Sau descoperă povestea unei crame şi degustă un vin de calitate.
Georgiana Atanasiu, angajata ca specialist gastronomic de catre firma de turism Eturia, declara ca rolul eu de Tour Leader presupune însoţirea grupului de turişti şi supravegherea bunul mers al vacanţei în numele agenţiei, asigurându-se că programul se desfăşoară conform itinerarului prezentat.
Categorii
Comentariul va fi postat dupa aprobare