RAJA Constanta, dovada crasa a incompetentei
ianuarie 10, 2019
0
RAJA Constanta, furnizor de apa potabila si societatea care se ocupa de sistemul de canalizare a apei menajere, continua sa dea dovada de incompetenta cand vine vorba de relatia cu abonatii sai.
Nu, nu este vorba de comunicarea intreruperilor furnizarii apei potabile si nici de lucrari de investitii, pentru care societatea are incheiate contracte cu toate televiziunile locale si parte din presa locala agreeata.
Nu as sti sa va spun exact numarul de angajati ai societatii, aflata in subordinea Consiliului Judetean Constanta, actionari fiind si consiliile locale. Stim insa ca SC RAJA SA este societatea de casa a Partidului Social Democrat, aflandu-se mult timp sub conducerea domnului Felix Stroe, cel care a ocupat o scurta perioada fotoliul de ministru al transporturilor.
Despre cum ajungi sa fi anagajat la SC RAJA SA este probabil un mister, si tot mai misterios este cum colaboreaza intre ele diferitele servicii, compartimente si birouri.
Scandalul legat de faptul ca multi abonati s-au alarmat cand au primit in posta notificari de la RAJA ca vor fi debransati pentru ca nu si-au platit facturile dateaza de ceva timp. Contactati de presa reprezentantii RAJA au declarat ca oamenii nu trebuie sa fie alarmati si daca si-au platit facturile aceste notificari ar trebui sa fie ignorate.
Si cu toate astea angajatii companiei continua sa isi faca de cap sau dau dovada ca sunt angajati degeaba.
De mai bine de un an de zile oricine si-a facut cont pe site-ul RAJA sau isi achita online facturile primite este intampinat dupa vreo doua luni de o scrisoare prin care e notificat ca va fi debransat. Daca ai noroc esti "urat" de un extras de cont in care figurezi ca esti restant, cum la fel se intampla si cu facturile emise.
Initial primul impuls este sa scoti extrasele din contul bancar si sa le trimiti scanate sau pe fax ca sa dovedesti ca ai platit.
O alta varianta este sa mergi la casierie si sa constati ca de fapt nu figurezi cu nici o restanta.
Fara sa fie nevoie sa cauti raspunsuri de unde apare situatia asta, din citirea documentelor de corespondenta de la RAJA este suficient sa iti dai seama ca:
- facturile RAJA sunt emise de la centru, care tot el este cel care tine evidenta platilor online, cu card bancar etc.
- Centrele Regionale Zonale ale SC RAJA SA au niste angajati, care cel mai probabil dorm cand se duc la munca, si care nu au acces la situatia soldurilor la zi ale abonatilor.
- Centrele regionale Zonale, care stiu ca au aceasta problema de mai bine de un an de zile, au niste servicii de urmarire/executare/debransare care lucreaza degeaba. Cu alte cuvinte acestia ard hartie la propriu degeaba, expediind niste extrase de cont/preavize de debransare catre clienti chiar daca sunt constienti ca situatia lor nu este cea reala. De altfel fiecare final al acestor notificari are scrisa fraza: "In cazul in care suma inscrisa in extrasul de cont a fost achitata si nu aveti obiectiuni fata de soldul evidentiat, va multumim !"
In loc sa isi rezolve problemele SC RAJA SA Constanta a ales insa o alta abordare:
- continua sa consume hartie si costuri de expeditie si livrare a plicurilor catre abonati
- a ales sa inchida casieriile unde se putea lua contact fizic cu un om si unde stiai ca daca ai platit o factura nu vei mai figura ca restant la plati.
- dupa ce a inchis casieriile, SC RAJA SA isi invita abonatii sa plateasca la magazinele care au servicii PayZone sau online
- prefera sa le trimita abonatilor scrisori si ignora in continuare disconfortul creeat, mai ales in randul persoanelor in varsta care se alarmeaza mai repede decat cei tineri, care cunosc situatia reala sau stiu cum sa verifice situatia reala a facturilor.
Ramane in continuare un mister cat timp de acum inainte SC RAJA SA va continua sa cosume hartie, costuri de expeditie si nervii abonatilor cu astfel de notificari.
Concluzia este ca desi si-a dorit o evolutie tehnologica, implementarea acesteia a fost una in sistem romanesc.
Comentariul va fi postat dupa aprobare