Mii de amenzi aplicate de ANCOM pentru furnizorii de servicii de comunicatii

Bogdan Chirea
0


ANCOM a publicat un raport cu privire la activitatea de control a institutiei in anul 2019, enumerand neregulile constate dar si amenzile aplicate.

„În 2019, activitatea noastră de monitorizare a spectrului de frecvențe radio din România alocat serviciilor de telefonie mobilă a fost concretizată într-un instrument informatic ce integrează toate rezultatele măsurătorilor ANCOM, pus la dispoziția utilizatorilor care doresc să verifice gradul de acoperire cu servicii de voce, disponibil la adresa  ww.aisemnal.ro. Măsurătorile au fost efectuate în cadrul unei ample campanii de monitorizare pentru verificarea îndeplinirii obligațiilor operatorilor în ceea ce privește acoperirea cu servicii de voce, fiind aplicate și sancțiuni, proporțional cu procentul de acoperire atins de fiecare operator în parte. Pe întreg anul 2019, am derulat 3.982 de controale, neregulile existente fiind sancționate cu amenzi în cuantum de 2.536.900 de lei”, a declarat Cristin Popa, Directorul Direcției Executive Monitorizare și Control din cadrul ANCOM.

Ca urmare a acestor controale, ANCOM a transmis 215 notificări și a aplicat 774 de avertismente şi 155 de amenzi contravenționale, în valoare totală de 2.536.900 de lei. Suma constituie venit la bugetul de stat.

Pe piaţa de comunicaţii electronice, în anul 2019, ANCOM a efectuat 2.326 de acțiuni de control, contravenienții primind 215 notificări, 316 avertismente și 85 de amenzi contravenționale, în cuantum de 2.154.400 de lei.

9 amenzi contravenționale în cuantum total de 1.650.000 de lei au fost aplicate de ANCOM furnizorilor de servicii de telefonie mobilă pentru neîndeplinirea obligațiilor de acoperire asumate prin licențe, încălcarea obligațiilor privind încheierea contractelor cu utilizatorii finali și desfășurarea procesului de portare.

În anul 2019, ANCOM a finalizat o amplă campanie de măsurare a acoperirii naționale cu servicii de voce a zonelor locuite de cel puțin 98% din populația României de către operatorii Orange, Vodafone, Telekom şi RCS&RDS, care aveau această obligaţie prevăzută în licențele de utilizare a spectrului radio obținute  în urma licitaţiei din 2012. Acoperirea cu semnal de voce mobilă a fost măsurată în 13.400 de localități, fiind totodată măsurați peste 246.000 de km pe drumurile naționale, județene, orășenești și comunale. Pentru nerespectarea acestor obligaţii, operatorul RCS&RDS a fost sancționat cu amendă în valoare de 800.000 de lei, Telekom Mobile cu 700.000 de lei, Vodafone cu 60.000 de lei, iar Orange cu 50.000 de lei.

3 amenzi contravenționale în cuantum total de 12.000 lei au fost aplicate de ANCOM furnizorilor de servicii de acces la internet, cea mai mare dintre ele, în cuantum de 5.000 lei fiind aplicată pentru furnizarea de servicii fără a avea un contract valabil încheiat.

14 amenzi contravenționale în valoare totală de 72.000 de lei au fost aplicate de ANCOM și furnizorilor de servicii de televiziune și radiodifuziune sonoră (RTV). Principalele sancțiuni au fost aplicate pentru nerespectarea datelor tehnice, a parametrilor ori a condițiilor cuprinse în autorizațiile tehnice.

Furnizorii de rețele de tip CATV au fost sancționați cu 48 de amenzi contravenționale în valoare totală de 366.000 de lei pentru nerespectarea condițiilor prevăzute în Autorizația Generală.

De asemenea, 11 amenzi în valoare totală de 54.400 de lei au fost aplicate operatorilor de radiocomunicații. Neregulile cel mai des întâlnite în cadrul acestor controale au constat în nerespectarea prevederilor din documentele de autorizare (licenţe de utilizare a frecvenţelor şi autorizaţii de asignare a frecvenţelor), precum şi cele referitoare la operarea staţiilor de radiocomunicaţii.

Autoritatea a efectuat controale si pe piata serviciilor postale. Din totalul controalelor, 284 de controale au vizat Compania Națională Poșta Română (CNPR) în calitatea sa de furnizor de serviciu universal, în urma acestora fiind aplicate 192 de avertismente, precum și 6 amenzi în cuantum total de 55.000 de lei.

Cea mai mare amendă aplicată pe piața serviciilor poștale, în cuantum de 30.000 de lei, a fost aplicată Companiei Naționale Poșta Română, pentru nerespectarea condițiilor minime de calitate pentru trimiterile de corespondență internă din sfera serviciului universal.

În cazul celorlalți furnizori de servicii poștale, principalele nereguli au constat în furnizarea serviciilor poștale nenotificate, nerespectarea modalităților de predare a trimiterilor poștale către destinatari, lipsa sau nerespectarea conținutului avizului poștal, nerespectarea termenului de păstrare a trimiterilor poștale după avizarea destinatarilor, nerespectarea timpilor de livrare stabiliți în cazul serviciilor poștale expres sau modificarea tarifelor calculate şi încasate la momentul acceptării trimiterilor poștale.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!