Repatriot Turism Talks - serie de evenimente pentru a promova Bucovina

Bogdan Chirea
0


Repatriot Turism a invitat la dialog autoritățile locale, antreprenori și profesioniști  în turism din Bucovina pentru a discuta despre potențialul turistic al acestei destinații. Turismul, o activitate economică ce reprezenta pre-pandemie aproape 3% din PIB, la nivel de ţară, a devenit unul dintre sectoarele cele mai lovite de criză. Crunt afectat de criza coronavirus, turismul caută revenirea la normalitate sau cel puțin o resuscitare. Ce oportunităţi are România și în mod particular Bucovina? Poate diaspora să pună umărul pentru ca acest mare potențial al turismului românesc, neexploatat până acum la adevărata sa valoare, să devină cunoscut?

Acestea au fost câteva dintre temele discutate în cadrul evenimentului online moderat de Alina Balațchi-Lupașcu și Hilde Brandl, organizat cu sprijinul Centrului Național de Informare și Promovare Turistică – filiala Suceava, condus de Claudiu Brădățan. Evenimentul este primul dintr-o serie care își propune să invite românii din diaspora să redescopere România autentică.

Dragoș Anastasiu, coordonatorul proiectului Repatriot Turism, a deschis evenimentul remarcând că Bucovina este "locul cel mai cald sufletește din România" subliniind misiunea proiectului Repatriot Turism de a promova România turistică prin românii din diasporă, încurajându-i să devină ambasadori ai țării lor și să contribuie astfel la creșterea numărului de vizitatori în România.  

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a subliniat că Bucovina este pregătită să își redeschidă porțile pentru cei care vor să îi descopere frumusețile: „Avem proiecte curajoase, de la Muzeul Lemnului până la Via Transilvanica și Via Maria, vom lansa un proiect autentic, Nunta în Bucovina, printre multe altele - județul Suceava va fi pregătit să vă primească în fiecare lună a anului."

În a doua parte a evenimentului, antreprenori și profesioniști în turism au povestit cu drag despre Bucovina și exemple de bune practici din această regiune. Claudiu Brădățan - Director CNIPT Suceava, Ciprian Șlemco - președinte al Asociației pentru Turism Bucovina și fondator al agenției de incoming Hello Bucovina, Geta Ungureanu - administratorul pensiunii "Casa Humor", Letiția Orșivschi - fondatoare a Muzeului Oului, Maricica Cazimirciuc - manager al destinației ecoturistice  "Țara Dornelor", Pascal Garnier- fondatorul Asociației de dezvoltare turistică Putna și Ionuț Curea - administratorul celei mai lungi tiroliene din România - Palma au prezentat audienței oportunitățile pe care turistul le poate descoperi în Bucovina, de la eco-turism la turism cultural, activ și chiar turism genealogic.

Repatriot Turism a lansat invitația către românii din afara granițelor de a se alătura activ în promovarea României

A fost remarcată importanța pe care o are în acest demers fiecare român care vorbește despre frumusețea țării sale, recomandând-o ca destinație turistică.  Fiecare zonă istorică a României ascunde frumuseți și mistere pe care cei născuți acolo le cunosc și pot povesti despre ele într-un mod autentic, unic, iar dacă se unesc forțele România poate deveni o destinație foarte atractivă.

„Bucovina are tot ce îi trebuie pentru a deveni un brand internațional și acest lucru nu este întâmplător. Are parte de  o direcție vizionară și multă perseverență", a punctat despre potențialul zonei Felix Tătaru, președintele fondator al GMP Group, cel mai premiat grup de comunicare independent din România.

Marius Bostan, om de afaceri și inițiator al proiectului Repatriot și Dragoș Anastasiu au reînnoit invitația către românii din diaspora de a deveni ambasadori ai României în acest proiect și parte din comunitățile formate în țările unde se află acum pentru a promova mesajele Repatriot Turism. "Ne dorim ca fiecare român din diaspora să atragă cel puțin un turist din țara de adopție să viziteze România și astfel să aducem cel puțin 5 milioane de turiști suplimentari în țara noastră. Acum este momentul să unim forțele pentru renașterea turismului românesc", a declarat Marius Bostan.

Alina Balațchi-Lupașcu a vorbit despre contribuția pe care o poate aduce, în fiecare zi, orice român care se află departe de țară, în promovarea României frumoase: „Port Bucovina cu mine în suflet cu mine oriunde aș merge - putem în fiecare zi să povestim cu drag și dor despre locurile natale, putem să sprijinim inițiativele născute acolo, putem distribui conținutul de interes. Sunt lucruri simple, care necesită doar bunăvoință."

"Bucovina este pe drumul cel bun promovând un peisaj natural autentic, un turism cultural și tradițional, punând împreună antreprenorii, asociații și administrația locală prin Organizația de Management al Destinației - OMD. Acest tip de cooperare asemănător modelului german va putea deveni un model bună practică păstrând materialele, cromatica și implicit valoarea turistică a arhitecturii tradiționale prin respectarea unui regulament local.", a spus Hilde Brandl, arhitect și fondator UNITH2B.

Toți românii care vor să se implice în inițiativă sunt așteptați să transmită mesajele lor la turism@repatriot.ro și să promoveze mesajele #RePatriotTurism pe rețelele sociale.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!