Prima ediție a competiției internaționale ”Premiile europene pentru tranziție alimentară” anunțată în luna octombrie a anului trecut s-a desfășurat online, la nivelul tuturor țărilor europene din grup și a recunoscut cei mai responsabili furnizori ai companiei în materie de CSR, potrivit clienților Carrefour din Franța, Spania, România, Belgia, Italia și Polonia. Premiile câștigătorilor primei ediții au fost înmânate de către Alexandre Bompard, Președinte și CEO al Grupului Carrefour.
În perioada 16 octombrie – 1 noiembrie, clienții Carrefour din Europa au fost invitați să voteze cele mai emblematice produse din cadrul inițiativei Tranziție Alimentară prin intermediul platformei online dedicate. Prima fază de votare a competiției a inclus 250 de produse participante și a adunat peste 410.000 de voturi. Un juriu extern format din experți internaționali* s-a reunit în data de 19 noiembrie pentru stabilirea câștigătorilor din rândul finaliștilor.
Produsele participante au fost selectate pe baza angajamentului lor față de cele patru provocări principale ale tranziției alimentare: climă, biodiversitate, reducerea ambalajelor și produse sănătoase.
Astfel, în cadrul competiției au fost oferite 9 premii pentru fiecare dintre cele 9 categorii:
- Categoria produselor alimentare sărate: Barilla - Spaghete nr. 5, produse în mod sustenabil, cu ambalaj realizat din carton
- Categoria de produse alimentare dulci: Kellogg's - Special K, pentru reducerea materialelor folosite în realizarea ambalajului, economisind astfel 70 de tone de plastic și carton pe an
- Categoria de produse semipreparate, proaspete și congelate: McCain – French Fries Tradition, premiat pentru originile locale de producție și folosirea cartofilor rezultați din agricultura sustenabilă
- Categoria produse lactate și deserturi: Lactel - Lapte organic semi-degresat, pentru o sticlă de lapte organic care contribuie la protejarea biodiversității, susținerea unei mai bune remunerații a fermierilor și pentru sprijinirea bunăstării animalelor
- Categoria lichide: Alvalle - Gazpacho Original, premiat pentru ingredientele sale 100% naturale și legumele proaspete alese manual de la cooperativele locale
- Categoria de produse pentru bebeluși: Pampers - Scutece Harmonie Hybrid, primul scutec pe jumatate reutilizabil și pe jumătate de unică folosință, care generează cu 20% mai puține deșeuri
- Categoria produselor de uz casnic și de curățare: Ariel - Pods All in 1 Cold Wash, tablete eficiente la temperatură joasă care permit spălarea la rece, reducând astfel amprenta de CO2
- Cosmetice: Garnier - Șampon solid ultra delicat Trésors de Miel, pentru rețeta sa pe bază de plante și ambalajul zero deșeuri de plastic
- Hrană pentru animale de companie: Sheba - File de pui și ton, produs din pește 100% sustenabil certificat MSC și un proiect de restaurare a coralilor
În timpul ceremoniei, juriul a acordat și un premiu național pentru fiecare dintre cele șase țări europene participante în competiție:
• ROMÂNIA: Agricola Bacău – Puiul Fericit crescut 100% fără antibiotice, ce a fost creat special pentru consumatorii români avizaţi care doresc să redescopere gustul autentic al puiului de altădată, crescut tradiţional. În contextul în care cerințele consumatorilor din țara noastră se îndreaptă către produse cât mai naturale, sigure și sănătoase, Agricola a implementat și a lansat anul acesta proiectul NEXT LEVEL în creșterea și îngrijirea Puiului Fericit. Prin acest proiect și-a asumat, suplimentar cerințelor legale, excluderea totală a antibioticelor din prima zi de viață a puilor și până la sacrificare. Agricola Bacău este una dintre cele mai puternice companii din industria cărnii și totodată unul dintre cei mai importanți jucători din agribusiness-ul românesc.
• FRANȚA: Sous Le Pommier - Suc de mere pur netratat, din producție franceză și agricultură ecologică fara pesticide
• SPANIA: Burgo de Arias – Original Cheese, pentru lista scurtă de ingrediente, originea locală și ambalajul realizat din material reciclat
• BELGIA: Edgar & Cooper - Fresh Free-Run Chicken, hrană pentru câini cu ingrediente naturale și ambalaj biodegradabil
• ITALIA: Vallelata - Mozzarella Fior Di Latte, cu ambalaj inovator
• POLONIA: Planton - Iaurt vegetal din lapte de cocos, o alternativă vegetală a proteinelor de proveniență animală și ambalaje complet reciclabile
Produsele câștigătoare vor primi o vizibilitate semnificativă în catalogul Carrefour timp de un an și vor fi promovate atât online cât și în magazine.
Odată cu această competiție europeană, Carrefour își mobilizează partenerii în misiunea de a duce mai departe tranziția alimentară pentru toți. Acest angajament, care se află în centrul strategiei Grupului Carrefour, se bazează pe obiectivul colectiv pe termen lung de a atinge neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2024, de susținere a biodiversității și prin lupta împotriva defrișării și a combaterii deșeurilor prin reciclarea ambalajelor.
Comentariul va fi postat dupa aprobare