Cati bani au cheltuit serviciile de streaming pe continut digital la cerere

Bogdan Chirea
0
serviciile de streaming

Cheltuielile globale pentru conținut au înregistrat o creștere de două cifre și se așteaptă să depășească 220 de miliarde de dolari în acest an.

Potrivit unui nou raport al Ampere Analysis, creșterea a fost determinată de platformele SVOD. Investițiile au crescut cu 14% față de anul trecut, reprezentând o creștere de peste 20 de miliarde de dolari.

Se adaugă că Apple TV +, Disney +, HBO Max, Peacock și Paramount + au investit peste 8 miliarde de dolari în conținut original în 2021.

Cheltuielile pentru conținut ale radiodifuzorilor comerciali și de servicii publice s-au limitat în acest an, după ce au fost afectate în 2020 de reducerile cheltuielilor publicitare și de oprirea producției în fazele anterioare ale pandemiei de Covid-19. În ciuda acestei recuperări, cheltuielile pentru conținut de la aceste grupuri rămân în continuare sub nivelurile din 2019, în mare parte din cauza presiunilor continue asupra veniturilor (în primul rând veniturile din publicitate TV) - o consecință a unui amestec de treceri de vizionare către videoclipuri online și a efectelor economice persistente care influențează cheltuielile agenților de publicitate.

Cu toate acestea, serviciile OTT cu abonament au crescut investițiile în conținut cu 20% în 2021, la aproape 50 de miliarde de dolari. Față de 2019, aceasta reprezintă o creștere de peste 50%, un factor al succesului pieței de streaming în perioada de carantinare, iar în acest interval de timp, Apple TV+, Disney+, HBO Max, Peacock și Paramount+ s-au extins rapid și împreună prin continutul lor original, au contribuit cu peste 8 miliarde USD la cheltuielile pentru conținut în 2021.


Comentând concluziile raportului, Hannah Walsh, manager de cercetare la Ampere Analysis, a declarat: „În 2022, ne așteptăm ca investițiile în conținut să depășească 230 de miliarde de dolari, determinate în principal de serviciile de streaming prin abonament, pe măsură ce lupta în arena conținutului original se intensifică - atât în SUA, dar și pe piețele globale care sunt din ce în ce mai cheie pentru creștere”.

Netflix continuă să domine investițiile în conținut SVOD, contribuind cu 30% din cheltuielile totale în conținut SVoD și cu 6% din investiția totală în conținut global în 2021. Netflix este al treilea cel mai mare investitor în conținut video profesional la nivel de grup (14 miliarde USD), în urma Comcast (csre detine HBO) și filialele sale (22,7 miliarde dolari) și Disney (18,6 miliarde dolari).

Walsh a continuat: „Comcast și Disney investesc mult în drepturi sportive, care – alături de investițiile lor considerabile în conținut original – au contribuit la pozițiile lor de lider în clasament. Drepturile sportive au reprezentat peste o treime din cheltuielile Comcast și Disney în 2021.”

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!