Adolescenții din Marea Britanie se îndepărtează de canalele tradiționale de știri în favoarea Instagram, TikTok și YouTube.
Potrivit raportului Ofcom News Consumption in the UK 2021/22, Instagram este cea mai populară sursă de știri printre adolescenți – folosită de aproape trei din zece în 2022 (29%). TikTok și YouTube urmează îndeaproape, fiind folosite de 28% dintre tineri pentru a urmări știrile.
BBC One și BBC Two – din punct de vedere istoric cele mai populare surse de știri printre adolescenți – sunt acum pe locul cinci. Aproximativ un sfert dintre adolescenți (24%) folosesc aceste canale pentru știri în 2022, comparativ cu aproape jumătate (45%) cu doar cinci ani în urmă.
Deși BBC One rămâne cea mai folosită sursă de știri pentru toți adulții online, știrile vizionate de la posturile BBC One, BBC Two, canalul BBC News, ITV și Sky News sunt acum sub nivelurile de dinainte de pandemie, reluând un declin pe termen mai lung al știrilor TV tradiționale.
În timp ce grupurile de vârstă mai tinere sunt mult mai probabil să folosească internetul și rețelele sociale pentru știri, omologii lor mai în vârstă preferă ziarele tipărite, radioul și TV.
Luna trecută, BBC One a reînnoit aspectul principalelor sale buletine de știri pentru a include elemente ale rețelelor sociale.
Yih-Choung Teh, directorul grupului pentru strategie și cercetare al Ofcom, a declarat: „Este din ce în ce mai puțin probabil ca adolescenții de azi să citească un ziar sau să acceseze știrile TV, preferând în schimb să se mențină la curent parcurgând fluxurile lor sociale.
„Și în timp ce tinerii consideră că știrile de pe rețelele de socializare sunt mai puțin de încredere, ei evaluează aceste servicii mai mult pentru a oferi o gamă largă de opinii cu privire la poveștile de actualitate ale zilei.”
Știrile TV rămân cea mai de încredere sursă de știri în rândul adulților din Marea Britanie (71%), știrile de pe rețelele sociale fiind considerate cele mai puțin de încredere (35%). CNN (83%) și Sky News (75%) beneficiaza de o mare încredere din partea telespectatorilor, în timp ce radiodifuzorii publici se bucură de încredere de la majoritatea telespectatorilor lor – BBC (73%), ITV (70%), Channel 4 (66%) și Channel 5 (59%). Șaizeci și șapte la sută dintre telespectatorii postuui GB News au încredere în reportajele sale de știri.
În rândul adolescenților, jumătate dintre utilizatorii YouTube și Twitter cred că oferă știri de încredere (51% și, respectiv, 52%). Cu toate acestea, în ciuda popularității sale pentru știri, mai puțin de o treime dintre tineri (30%) au încredere în conținutul de știri de pe TikTok.
Comentariul va fi postat dupa aprobare