Hyundai Ioniq RN22e, prima mașină hibrid ce funcționează pe hidrogen și electricitate

Bogdan Chirea
0
Hyundai Ioniq RN22e

Gama de vehicule electrice Hyundai Ioniq a fost lansată în urmă cu doar câțiva ani, dar stilul sălbatic și variat a captat rapid imaginația publicului. Acum, pentru „N-Day”, compania a dezvăluit două noi vehicule concept sub marca de performanță Ioniq N („N” pentru „Never Just Drive”), care duc această temă de design și mai departe.

RN22e este o mașină electrică de performanță cu RN care înseamnă „laborator de rulare”. Folosește în mod clar corpul lui Ioniq 6, dar are și aceeași baterie E-GMP și platforma motor comună seriei Ioniq. Cu toate acestea, ca concept de performanță, folosește specificațiile maxime disponibile, similare cu EV6 GT de la Kia - motoare duble care produc o combinație de 577 de cai putere alimentati de o baterie de 77,4 kWh. Are, de asemenea, upgrade de curse, cum ar fi etriere de frână cu patru pistoane și rotoare de 15,75 inchi.


Numele de „laborator de rulare” înseamnă că se întâmplă și niște chestii experimentale. Hyundai testează modalități de a folosi frânarea regenerativă pentru a schimba manevrabilitatea mașinii, la fel cum ați folosi direcția cu cuplu într-un vehicul cu tracțiune integrală. Și din moment ce o plângere despre vehiculele electrice este că le lipsesc sunetele puternice și senzația mașinilor ICE, Hyundai folosește ceva numit N Sound+ pentru a aplica zgomote artificiale și chiar vibrații prin șasiu.


Conceptul Hyundai N Vision 74 electric/hidrogen, între timp, nu putea fi mai diferit. După cum sugerează și numele, se bazează pe conceptul Hyundai Pony Coupe din 1974, proiectat de Giorgetto Giugiario. De asemenea, împrumută din conceptul mai recent Pony 45, cu lumini pixelate similare și alte caracteristici.

După cum sugerează aripa uriașă și aspectul plin de viață, N Vision 74 are o fișă de specificații și mai proastă. Două motoare electrice din spate produc 670 de cai putere, permițând în același timp și vectorizarea cuplului. Împreună cu acumulatorul de 62,4 kWh, transportă un rezervor de combustibil cu hidrogen de 4,2 kg cu o stivă de celule de combustibil de 85 kWh. Aceasta ar oferi o autonomie totală de aproximativ 373 de mile, a spus Hyundai.


N Vision 74 pare mai degrabă o modalitate de a testa concepte și stil, decât orice va produce vreodată Hyundai. Cu toate acestea, RN22e arată cu siguranță ca o versiune de performanță fezabilă a lui Ioniq 6 pentru cei care sunt atrași de acest stil. Totuși, lăsând conceptele deoparte, Hyundai plănuiește să lanseze primul său vehicul de producție de performanță marca N anul viitor, cu Ioniq 5 N, spionat la începutul acestui an în camuflaj.


Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!