Cineworld Group, proprietarul lanțului Cinema City, ia în considerare protecția împotriva falimentului

Bogdan Chirea
0
cineworld group

Cineworld Group PLC, un important operator global de cinematografe, are în vedere protecția împotriva falimentului, inclusiv depunerea unei cereri la autoritățile din Statele Unite.

Cu sediul în Regatul Unit, Cineworld este a doua cea mai mare afacere cinematografică din lume, în funcție de numărul de ecrane. Acesta operează în 11 țări cu 751 de cinematografe și 9.580 de ecrane. Segmentul Cineworld din SUA include trei lanțuri de cinema: Regal, United Artists și Edwards Theatres.

Compania este prezentă în 11 țări Marea Britanie, SUA, Canada, Irlanda, Polonia, România, Israel, Ungaria, Cehia, Bulgaria și Slovacia. Brandurile principale ale grupului sunt Regal (în SUA), Cineworld și Picturehouse (în Marea Britanie și Irlanda), Cinema City (în toată Europa) și Yes Planet (în Israel).

Anunțul Cineworld relevă faptul că industria de cinematografie nu și-a revenit după pandemia de COVID-19 și că recuperarea lenta va persista cel puțin până în noiembrie 2022, din cauza încetinirii lansărilor de noi filme.

 Rapoartele de presă indică faptul că, în consecință, compania se străduiește să țină pasul cu plățile datoriilor.

Anunțul Cineworld poate fi un punct de referință pentru industria cinematografică, inclusiv pentru alți operatori importanți, cum ar fi AMC Entertainment Holdings, Inc. (AMC), liderul mondial. La începutul anului 2022, AMC a făcut anunțul surpriză că se diversifică în minerit de aur și argint.

În cel mai recent an fiscal, care s-a încheiat la 31 decembrie 2021, Cineworld a raportat o pierdere netă după impozitare de 565,8 milioane USD, conform celor de la Investopedia. Deși aceasta a fost o îmbunătățire față de pierderea de aproape 2,7 miliarde de dolari înregistrată în 2020, se compară nefavorabil cu venitul net pozitiv de 180,3 milioane de dolari înregistrat în 2019.

De asemenea, indicând o revenire slabă a spectatorilor din sălile de cine după restricțiile impuse de panemie, veniturile Cineworld în 2021 au fost de 1,8 miliarde de dolari, în scădere cu 59% față de cifra de 4,4 miliarde de dolari înregistrată în 2019. În 2020, veniturile au scăzut la 852,3 milioane de dolari.

Între timp, datoria pe termen lung contractată de Cineworld a crescut de la aproape 3,5 miliarde de dolari la sfârșitul lui 2019 la puțin peste 5,0 miliarde de dolari la sfârșitul lui 2021. Aceasta reprezintă o creștere de 44%.

Pe lângă o posibilă depunere voluntară de protecție împotriva falimentului în Statele Unite, Cineworld are în vedere proceduri similare în alte jurisdicții. Cineworld este, de asemenea, în discuții cu multe dintre părțile interesate majore. inclusiv creditorii săi garantați.

În plus, întreprinde inițiative pentru a gestiona costurile și pentru a spori lichiditatea.

Mai mult, Cineworld evaluează opțiunile de „restructurare a bilanțului său printr-o tranzacție cuprinzătoare de reducere a efectului de levier”. În acest sens, compania avertizează: „Orice tranzacție de reducere a efectului de îndatorare va duce probabil la o diluare foarte semnificativă a participațiilor existente în Cineworld”.

Cinema City, cel mai mare operator de săli de cinema din România, e în pericol ?

Nu este clar dacă activitatea Cinema City în România este în pericol. Lanțul de cinematografe Cinema City este cel mai mare operator de cinematografe din România. Compania are multiplexuri în 21 oraşe din ţară: Bucureşti, Arad, Bacău, Baia Mare, Brăila, Brașov, Buzău, Cluj, Constanţa, Deva, Drobeta-Turnu Severin, Galați, Iaşi, Piatra Neamț, Ploieşti, Piteşti, Suceava, Târgu Jiu, Târgu Mureş, Timişoara si Râmnicu Vâlcea.

Cinema City are 255 de săli de cinema confortabile în cele 28 de locaţii cu peste 44.000 de locuri.

Dacă ar fi să luăm informațiile de bune, cel mai probabil lanțul de cinematografe ar putea fi scos la vânzare.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!