Livrările de PC-uri (desktop, notebook-uri și stații de lucru) din China au scăzut cu 16% în T2 2022.
Desktop-urile (inclusiv stațiile de lucru desktop) au scăzut cu 26%, în timp ce notebook-urile (inclusiv stațiile de lucru mobile) au scăzut cu 10%. Atât segmentele de consum, cât și cele comerciale au fost afectate de cererea slabă pe fondul problemelor macroeconomice și o oprire a producției în T2, ducând la scăderi de 19%, respectiv 13%.
Pe de altă parte, piața tabletelor a înregistrat o creștere surprinzătoare de 4%, deoarece blocarea din T2 a stimulat din nou cererea de învățare online.
„A fost un trimestru foarte dificil pentru vânzătorii de pe piața PC-urilor din China continentală. Scăderea cu 16% a livrărilor a fost cea mai mare scădere din ultimii nouă ani”, a declarat Emma Xu, analist Canalys.
„Cererea, atât comercială, cât și de consum, a fost puternic lovită de măsurile stricte de control al pandemiei implementate în toată țara. În spațiul comercial, cea mai mare scădere a fost în rândul întreprinderilor mari. Investițiile în IT în rândul întreprinderilor mari s-au contractat, deoarece companiile din producție, imobiliare și industria IT au continuat să se confrunte cu vânturi economice puternice, în timp ce redresarea sectorului serviciilor a fost încă instabilă, deoarece politica strictă de control al pandemiei a continuat.
Singurele puncte pozitive pentru vânzătorii de PC-uri au fost guvernul și educația, care au crescut cu 38% și, respectiv, 10% datorită proiectelor de reînnoire. Dar numai vânzătorii locali au beneficiat de aceste oportunități. Pe partea consumatorilor, cererea a fost suprimată enorm din cauza măsurilor de control al pandemiei din marile orașe, care au afectat traficul cu amănuntul și disponibilitatea de a cheltui. Încrederea consumatorilor a ajuns la fund, având în vedere incertitudinea macroeconomică și îngrijorările de pe piața muncii, care au diminuat cererea de înlocuire, în special în rândul celor care folosesc un computer ca instrument secundar de productivitate sau pentru petrecerea timpului liber. O veste mai bună, cererea pentru PC-uri pentru jocuri este încă puternică, segmentul crescând cu 45% de la an la an.”
Pe lângă scăderea cererii, vânzătorii au fost afectați de întreruperile logistice și de producție în curs de desfășurare, ceea ce a exacerbat deficitul de aprovizionare, în special pentru furnizori precum Apple și Lenovo.
Lenovo, Dell și HP și-au păstrat primele trei poziții pe piața PC-urilor în T2, dar toate au înregistrat o scădere a livrărilor. Huawei l-a înlocuit pe Asus pe locul patru. Asus a completat primele cinci, livrând 0,7 milioane de unități în T2 2022.
„Cererea de tablete a crescut în T2, datorită adoptării în masă a învățării online în rândul copiilor și al studenților în timpul blocării”, a spus Xu.
„Vânzătorii de top, precum Huawei și Apple, promovează noi funcții, cum ar fi ecrane mai mari și protectoare pentru ochi, pixuri și funcții de interoperabilitate între dispozitive pentru a îmbunătăți productivitatea. În timp ce constrângerile chipset-urilor limitează poziția Huawei, furnizori precum Xiaomi și HONOR văd oportunități de a concura la nivelul de jos cu propuneri de valoare similare. Furnizorii locali de top se îndepărtează de segmentele entry-level cu marjă scăzută, investind în segmentul mid-higher-end, ceea ce ar putea îmbunătăți sinergiile cu celelalte produse ale lor, ajutându-i să concureze în categoria dispozitivelor conectate.”
Lovită puternic de întreruperea producției, Apple a suferit o scădere de 19% de la an la an, iar cota de piață a tabletelor a scăzut la 24%. Huawei a păstrat locul doi în ciuda constrângerilor de aprovizionare, datorită unei baze solide și loiale de utilizatori pe piața sa de origine. Lenovo și-a recuperat poziția pe piață cu o creștere secvențială de 145% a livrărilor. Xiaomi și HONOR au completat primele cinci, cu 8% și, respectiv, 7%.
Comentariul va fi postat dupa aprobare