Cele mai recente cercetări Canalys arată că 4,2 milioane de vehicule electrice (EV) au fost vândute la nivel mondial în prima jumătate a anului 2022, în creștere cu 63% față de prima jumătate a anului 2021. Vehiculele electrice includ vehicule electrice cu baterie (BEV) și vehicule electrice hibride plug-in (PHEV).
Cererea de vehicule electrice a continuat să crească în 2022, cu câteva modele noi de vehicule electrice deja lansate în acest an. Creșterea prețurilor la combustibil a stimulat și mai mult cererea, iar stimulentele guvernamentale îi ajută pe cumpărători. Dar oferta este încă teribil de restrânsă și timpii de așteptare de multe luni pentru livrare sunt obișnuiți. În timp ce listele de comenzi ale producătorilor de mașini sunt sănătoase astăzi, incertitudinea economică din întreaga lume va afecta noile comenzi de vehicule electrice anul viitor.
2,4 milioane de vehicule electrice au fost livrate clienților din China continentală în primul semestru din 2022. Aceasta a echivalat cu 26% din toate mașinile de pasageri livrate, față de doar 10% în primul semestru 2021.
1,1 milioane de vehicule electrice au fost livrate clienților din Europa, reprezentând 20% din toate mașinile de pasageri. VE-urile au reprezentat 16% în S1 2021.
În comparație, SUA încă se rămâne în urmă. 414.000 de vehicule electrice au fost livrate clienților în S1 2022. Dar vehiculele electrice au crescut de la 3% din mașinile noi în S1 2021 la 6% din mașinile noi în S1 2022, o creștere de 62%.
China are cea mai mare și cea mai rapidă creștere a pieței de vehicule electrice din lume
„Vânzările de vehicule electrice din China continentală s-au dublat în primul semestru din 2022, iar acum este de departe cea mai mare piață de vehicule electrice. 57% din vânzările globale de vehicule electrice au fost în China continentală. Cu o creștere de 118% de la an la an, este și piața cu cea mai rapidă creștere”, a declarat Jason Low, analist principal la Canalys. „26% dintre mașinile noi vândute în primul semestru al lui 2022 în China continentală au fost vehicule electrice, iar mai multe mărci și modele continuă să ajungă pe piață. Industria auto din China dă semne de redresare din lanțul de aprovizionare și provocările legate de carantina, companiile auto accelerând producția și guvernul oferind beneficii fiscale. Cu acest impuls și cererea puternică a consumatorilor, vânzările de vehicule electrice ar trebui să depășească 5 milioane până la sfârșitul anului 2022.”
BYD domină piața chineză continentală, reprezentând șase dintre primele 10 modele EV cele mai vândute (când se combină modelele BEV și PHEV). SAIC se află pe locul doi, Wuling Hongguang Mini EV din joint venture-ul SGMW încă se dovedește popular. Tesla a fost al treilea cel mai mare producător de automobile din China continentală în prima jumătate a anului 2022. A livrat aproape 200.000 de vehicule clienților în această perioadă.
Europa se confruntă cu oferta de vehicule electrice tensionate, în ciuda cererii bune
Vânzările de vehicule electrice în Europa și-au pierdut din avânt. Cu scăderi mari ale pieței autovehiculelor de pe întreg continentul, vânzările de vehicule electrice au reușit o creștere de 9% de la an la an în semestrul I 2022. Au fost livrate 1,1 milioane de vehicule electrice, care, în ciuda ratei de creștere mai scăzute, reprezintă încă o cotă impresionantă de 20% din toate mașinile livrate, în creștere de la 16% în S1 2021. Vânzările de hibride plug-in au scăzut considerabil în 2022 și această tendință va continua în favoarea BEV-urilor. Dar un timp de așteptare de la nouă luni până la un an pentru livrarea unui nou BEV este tipic.
„Piețele europene, precum cele nordice, au cea mai mare penetrare a vehiculelor electrice din lume și ar putea chiar să vadă semne de saturație a pieței până când va fi lansat un nou val de vehicule electrice”, a declarat Ashwin Amberkar, analist de cercetare la Canalys. „Tesla deține primele două locuri în Europa, cu SUV-ul Model Y înaintea sedanului Model 3. Nu au existat lansări noi de vehicule electrice în Europa care să se apropie de cererea pentru cele două Tesla.”
Vănzările din SUA iau amploare, dar sunt necesare mai multe modele EV
Vânzările de vehicule electrice din SUA au beneficiat de lansarea și primele livrări de camionete electrice în S1 2022. Peste 413.000 de vehicule electrice au fost vândute în SUA în primul semestru din 2022, inclusiv peste 64.000 de camionete electrice. Vânzările de vehicule electrice au crescut cu 62% de la an la an și au reprezentat 6% din toate vehiculele de pasageri livrate. SUA reprezintă acum 10% din vânzările globale de vehicule electrice.
„În ciuda gamei îmbunătățite de tipuri de vehicule și mașini electrice de la mai multe mărci, Tesla a reprezentat în continuare aproape 60% din vânzările în SUA în primul semestru al 2022. Mărcile de mașini populare din SUA, cum ar fi Chevrolet, Ford, Honda, Jeep, Nissan și Toyota , vand in prezent foarte putine modele EV. Cu cât se schimbă mai devreme, cu atât mai bine, iar cota de vehicule electrice din SUA va crește”, a declarat Chris Jones, VP și Chief Analyst la Canalys.
- BYD este liderul OEM care vinde vehicule electrice. A vândut 640.000 de vehicule electrice (PHEV și BEV) în semestrul I 2022 pentru o cotă de piață de 15%. A sărit de pe locul șase la poziția de lider, cu vânzări puternice de modele precum BYD Song Plus, BYD Qin Plus și BYD Han.
- Tesla este lider în segmentul BEV, cu o performanță puternică față de Modelul Y și Modelul 3, reprezentând 565.000 de vehicule vândute în primul semestru 2022, oferindu-i o cotă de piață de 14%, în creștere cu 1%.
- SAIC Motor, care include SGMW, combinația dintre SAIC, GM și Wuling, și-a menținut poziția pe locul trei cu 393.000 de unități vândute în primul semestru 2022 pentru o cotă de piață de 9%. Wuling este în continuare principalul furnizor de mini-EV, vânzând peste 200.000 de unități.
- Grupul Volkswagen continuă să-și extindă gama treptat. A vândut peste 375.000 de vehicule în S1 2022 pentru o cotă de piață de 9%. Dar avea un singur model, ID.4, în top 10 de modele EV și are nevoie de o nouă lansare de mare volum.
- Geely Group include mărcile Volvo, Polestar, Geely, Lynk & Co, Geometry și Zeekr. A ocupat locul cinci, vânzând 121.000 de unități pentru o cotă de piață de 6% în S1 2022.
Comentariul va fi postat dupa aprobare