ING își atenționează clienții cu privire la campaniile de înșelătorii ale hackerilor

Bogdan Chirea
0
înșelătorii ale hackerilor

Mai multe instituții bancare din România, printre care și cei de la ING, declară că au observat în ultima vreme o creștere a numărului de încercări frauduloase de a obține bani ilegal de la diferite persoane. Această metodă se numește „phishing” și vizează orice persoană, prin diferite metode și canale.

Există hackeri care îți aruncă o momeală cu scopul de a-ți fura datele și în cele din urmă, banii, iar acest lucru se întâmplă prin diferite mijloace: de la e-mail, SMS, contactare directă în Social Media, până la apeluri telefonice în numele unei bănci sau al unei instituții.

La ce trebuie să fii atent?

Aceste mesaje pot apărea în contexte reale, de exemplu, dacă ai postat anunțuri de vânzare-cumpărare pe platforme dedicate. Folosindu-se de acest scenariu, persoana îți trimite un mesaj pe rețelele de socializare (Facebook, Whatsapp) sau un SMS prin care îți cere datele cardului ca să încheiați tranzacția.

Te rugăm să ai grijă și să nu îi oferi datele cardului și nici să nu îți introduci datele cardului pe site-uri pe care astfel de persoane ți le trimit, existând riscul ca acele site-uri să fie clone false care extrag datele cardului.

Totodată, poți fi sunat de către o persoană care pretinde că este angajat al băncii cu care lucrezi, ca să oferi datele cardului pentru transferuri într-un seif al băncii sau ca să îți deblocheze contul sau cardul bancar.

Dacă s-a întâmplat să oferi datele cardului ca să încasezi sume de bani sau ca să ți se deblocheze conturile, reprezentantii ING spun că victimele ar trebui să blocheze imediat cardul. 

Clienții ING își pot bloca cardurile în Home Bank și pot anunța cât de repede posibil despre această situație un operator al băncii, la numărul de telefon aflat pe spatele cardului Card Stop: (021) 402 85 99.

Ce este frauda?

Frauda înseamnă mai mult decât un simplu subiect de știri. Frauda înseamnă manipularea intenționată a adevărului în scopul obținerii unui câștig financiar sau personal. Infractorii vizează companii, guverne și persoane. Oriunde există bani, există un potențial de fraudă.

NU-urile care îți pot salva datele sau cu alte cuvinte, CUM te poți proteja?

  • NU răspunde la mesaje nesolicitate sau neașteptate. Dacă o cerere de contact apare pe neașteptate, cel mai bine este să îl eviți.
  • NU instala aplicații și NU accesa site-uri la indicațiile persoanelor care te contactează telefonic sau îți transmit linkuri prin mesaje pe rețelele de socializare sau SMS.
  • NU te loga în aplicații de  Home Bank folosind un link primit pe SMS sau e-mail. Pentru protecția datelor tale, intră în Home’Bank numai din aplicația instalată pe mobil
  • NU finaliza o operațiune până nu confirmi că este ceea ce îți dorești. Citește cu atenție SMS-urile cu mesajele primite de la bancă și asigură-te că autentifici/validezi oprerațiunea dorită.
  • NU răspunde la apeluri din afara țării, mai ales dacă nu cunoști persoane din țările respective. 
  • NU te feri să fii suspicios. Solicită numele interlocutorului dacă susține că este un angajat al băncii și sună la bancă pe numărul de pe spatele cardului pentru a verifica.
  • NU transfera sume de bani în așa-zise conturi seif pentru a le proteja.
  • NU oferi informații personale sau date financiare.
  • NU deschide atașamente, nu da click pe butoane sau pe link-urile primite de la persoane necunoscute și verifică întotdeauna că folosești o adresă securizată.
  • NU accesa pagini web în care să îți introduci datele personale pe calculatoare instalate în locuri publice.
  • NU uita că un card bancar este un instrument de plată și nu de încasare, așa că nu oferi detaliile cardului pentru încasări.
  • NU aștepta să devii victima fraudei. Protejează-te învățând mai multe despre fraudă și despre cum să o raportezi.
Bine de stiut!
 
Niciun reprezentant al unei bănci nu-ti va cere vreodata să:

  • accesezi linkuri primite pe SMS sau pe alte canale de Social Media 
  • să te loghezi în aplicația de Home’Bank, banca online etc folosind un link transmis anterior. Dacă ai nevoie de asistență, angajații băncii te roagă întotdeauna să te loghezi în aplicație, fără a-ți dicta un URL anume.
  • să divulgi PIN-ul cardului sau codul CVV de pe spatele cardului ( ultimele 3 cifre). 

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!