DP World dezvoltă două noi terminale în Portul Constanța. Construcția proiectelor a început deja și include realizarea primului terminal de camioane dedicat Roll On/Roll Off (RORO) din țară și un terminal de mărfuri agabaritice.
Compania va investi 75 de milioane de dolari pentru a dezvolta infrastructura necesară celor două terminale și achiziționarea facilităților asociate. O sumă estimată la 45 de milioane de dolari din investiție este obținută de companie prin intermediul granturilor europene.
Constanța este deja cel mai mare port pentru comerțul din Marea Neagră, dar și un nod important pentru rutele comerciale din întreaga lume. În primele 6 luni ale anului 2022 s-a clasat pe primul loc în ceea ce privește volumul de mărfuri procesate, dintre toate porturile de la Marea Neagră.
Informații despre proiecte
Noul terminal RORO va putea manipula peste 45.000 de unități de transport (containere, camioane și semiremorci) pe an în prima etapă a investiției și peste 80.000 în cea de-a doua etapă. Terenul de 7,7 hectare pe care se dezvoltă va avea o capacitate de 400 de locuri de parcare pentru camioane. Proiectul va facilita angajarea a 30-50 de oameni în mod direct și alte sute de locuri de muncă în economia indirectă.
Compania DP World va putea oferi clienților rute fiabile, rapide și directe. Serviciile prestate vor include încărcarea și descărcarea, controlul documentației, parcări separate pentru fluxurile de import și export și scanarea unităților de transport.
De asemenea, va exista posibilitatea de a încărca semiremorcile pe vagoane de cale ferată și de a le livra în țări din întreaga Europă. Combinarea transportului maritim cu cel feroviar oferă beneficii majore din perspectiva reducerii emisiilor de carbon pe întregul lanț de transport.
O parte importantă a acestei investiții o constituie achiziționarea unui scanner de tip drive-through, de ultimă generație, cu o capacitate de peste 70 de camioane/oră, de altfel singurul de acest fel din țară.
Terminalul de mărfuri agabaritice este construit pentru a putea încărca și descărca mărfuri supradimensionate, cu volume foarte mari și cu forme neomogene. În terminal vor putea fi depozitate mărfuri cu greutăți de până la 22 tone/mp, cu mult peste capacitatea existentă astăzi în Portul Constanța. Astfel vor fi deschise noi oportunități pentru Portul Constanța de a deservi industrii precum extracția de petrol în largul mării sau industria energetică.
Cosmin Cârstea, CEO al DP World România a declarat: ¨Trăim vremuri fără precedent și trebuie să privim cu interes toate oportunitățile de investiții. Noile terminale se adaugă serviciilor din Portul Constanța, aduc diversitate și mai multe beneficii clienților noștri. Pe lângă gama largă de servicii intermodale pe care le oferim în port și cu rutele noastre de navigație fiabile, DP World va putea oferi servicii integrate, mai multă flexibilitate și va putea crea opțiuni de transport mai rapide și mai eficiente pentru toți colaboratorii noștri, nu doar acum, ci pe termen lung.¨
Investiția este programată să fie operațională în prima parte a anului viitor, iar întregul proces de construcție va fi finalizat până la sfârșitul anului 2023. Așteptăm cu nerăbdare să anunțăm inaugurarea și să fim martorii primelor nave care vor intra și vor ieși din noul terminal RORO!
Comentariul va fi postat dupa aprobare