Companiile pot „angaja” o persoană virtuală pentru aproximativ 14.000 USD pe an în China

Bogdan Chirea
0
persoană virtuală

De la serviciul pentru clienți până la industria divertismentului, companiile din China plătesc bani mulți pentru angajații virtuali.

Compania de tehnologie Baidu a spus că numărul de proiecte de persoane virtuale la care a lucrat pentru clienți s-a dublat din 2021, cu o gamă largă de prețuri de la 2.800 USD la 14.300 USD pe an.

Oamenii virtuali sunt o combinație de animație, tehnologie de sunet și învățare automată care creează ființe umane digitalizate care pot cânta și chiar interacționa într-un flux live. În timp ce aceste ființe digitale au apărut la marginea internetului din SUA, ele au apărut din ce în ce mai mult în spațiul cibernetic al Chinei.

Unii cumpărători de oameni virtuali includ companii de servicii financiare, consilii locale de turism și mass-media de stat, a spus Li Shiyan, care conduce afacerea de oameni virtuali și robotică a Baidu.

Pe măsură ce tehnologia se îmbunătățește, costurile au scăzut cu aproximativ 80% față de anul trecut, a spus el. Costă aproximativ 100.000 de yuani (14.300 USD) pe an pentru o persoană virtuală tridimensională și 20.000 de yuani pentru una bidimensională.

Li se așteaptă că industria persoanelor virtuale să continue să crească cu 50% anual până în 2025.

China împinge din greu în dezvoltarea oamenilor virtuali.

Orașul Beijing a anunțat în august un plan de a transforma industria municipală a oamenilor virtuali într-una, evaluată la peste 50 de miliarde de yuani până în 2025. Autoritățile municipale au cerut, de asemenea, dezvoltarea uneia sau două „afaceri de lider cu oameni virtuali” cu venituri operaționale mai mari de 5 miliarde de yuani fiecare.

Toamna trecută, ministerele guvernamentale centrale au lansat un plan detaliat pentru încorporarea mai multor realități virtuale – în special în difuzare, producție și alte domenii. Cel mai recent plan cincinal al țării, dezvăluit anul trecut, a inclus un apel pentru o mai mare digitalizare a economiei, inclusiv în realitate virtuală și augmentată.

Dintr-o perspectivă de afaceri, o mare parte din accent este pus pe modul în care oamenii virtuali pot genera conținut.

Mărcile din China caută purtători de cuvânt alternativi, după ce multe celebrități s-au confruntat recent cu presa negativă în legătură cu evaziunea fiscală sau scandaluri personale, a declarat Sirius Wang, director de produse și șef al pieței Greater China la Kantar.


Cel puțin 36% dintre consumatori au urmărit evoluția unui influencer virtual sau a unei celebrități digitale în ultimul an, potrivit unui sondaj publicat de Kantar în această toamnă. Douăzeci și unu la sută au urmărit o persoană virtuală găzduind un eveniment sau difuzând știrile, se arată în raport.

Privind în 2023, 45% dintre agenții de publicitate au spus că ar putea sponsoriza performanța unui influencer virtual sau ar putea invita o persoană virtuală să se alăture evenimentului unui brand, potrivit raportului Kantar.

Multe dintre marile companii tehnologice din China au dezvoltat deja produse în industria oamenilor virtuali.

Aplicația de streaming video și jocuri Bilibili a fost una dintre primele care au preluat conceptul de oameni virtuali.

Compania a achiziționat echipa din spatele cântăreței virtuale Luo Tianyi, a cărui imagine și sunet sunt create integral de tehnologie. În ultimul an, dezvoltatorii s-au concentrat pe îmbunătățirea texturii vocii cântăreței virtuale prin utilizarea unui algoritm de inteligență artificială, potrivit Bilibili.

Lansată în 2012, Luo Tianyi are aproape 3 milioane de fani și chiar a cântat la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de iarnă de la Beijing anul trecut.

Bilibili găzduiește, de asemenea, multe așa-numite prezentatoare virtuale, care sunt avatarele directe ale oamenilor care folosesc tehnologie specială pentru a ajunge la publicul lor. Compania a spus că 230.000 de prezentatoare virtuale au început să transmită pe platforma sa din 2019, iar timpul de difuzare a prezentatoarelor virtuale în 2022 a crescut cu aproximativ 200% față de acum un an.

Tencent a declarat, în ultimul său apel privind veniturile, că Tencent Cloud AI Digital Humans oferă chatbot-uri în sectoare precum serviciile financiare și turismul pentru asistență automată pentru clienți. Next Studios a companiei a dezvoltat, de asemenea, un cântăreț virtual și un interpret virtual în limbajul semnelor.

Companii mult mai mici intră și ele în industrie.

Startup Well-Link Technologies – al cărui suport tehnologic de redare în cloud pentru dezvoltatorul chinez de jocuri video miHoYo i-a adus succes în industria jocurilor de noroc – a anunțat la sfârșitul anului 2022 că a dezvoltat încă un model de persoană virtuală într-un joint venture cu Haixi Media.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!