Uniunea Europeană este cu un pas mai aproape de interzicerea vânzărilor de mașini noi pe benzină. Parlamentul European a votat în favoarea unui acord al Consiliului care impune ca toate mașinile și furgonetele noi să producă emisii zero până în 2035.
Măsura revizuiește, de asemenea, unele obiective pentru 2030. Oficialii vor cere acum ca cel puțin 25% din vânzările de mașini (și 17% din camionete) să fie modele cu emisii zero dacă o companie dorește să se califice pentru stimulente între 2025 și 2029. Stimulentul va dispărea în 2030.
Noile reguli însărcinează Comisiei Europene să urmărească realizările din lumea reală. Va avea până în 2025 să dezvolte o modalitate de a raporta date privind emisiile „ciclului de viață complet” ale mașinilor vândute în UE și va urmări diferența dintre limitele de emisie și datele despre consumul real începând cu 2026. De la sfârșitul anului În 2025, Comisia va publica actualizări la fiecare doi ani pentru a evalua progresul către transportul cu emisii zero.
Consiliul încă trebuie să aprobe textul înainte ca acesta să poată fi publicat în Jurnalul Oficial al UE și să intre în vigoare. Măsura relaxează regulile de tranziție de dinainte de 2035 pentru producătorii auto de nișă care produc mai puțin de 10.000 de mașini noi sau 22.000 de autoutilitare noi pe an, iar cei care produc mai puțin de 1.000 de mașini pe an vor fi în continuare scutiți.
Cu toate acestea, această aprobare finală este în mare parte o formalitate, iar mișcarea de ani de zile a UE către o interdicție a vânzărilor de mașini pe benzină și-a avut deja efectul scontat. Producători precum GM, Stellantis, Volvo și VW intenționează deja să oprească toate vânzările de mașini cu motoare cu ardere în regiune (și uneori la nivel mondial) până în 2035 sau mai devreme, în timp ce mărci precum Renault s-au angajat să electrifice cea mai mare parte a gamei lor de îndată ce 2025. este în curs de desfășurare — este doar o întrebare care sunt companiile care termină primele.
Comentariul va fi postat dupa aprobare