Vânzările de produse din gama Tellur Green a crescut cu 136% între trimestrul al doilea și al patrulea al anului 2022, potrivit ABN Systems International, care a lansat, anul trecut, prima gamă de accesorii IT&C realizată din materiale naturale, reciclate sau reciclabile.
Tellur este singurul brand 100% românesc care acoperă o gamă largă de accesorii IT&C și produse Smart Home, iar ABN Systems, companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), își propune ca cel puțin 85% dintre produsele Tellur să fie „green" până în 2030.
Produsele Tellur Green - între care se numără cabluri, căști și boxe portabile Bluetooth, baterii externe, încărcătoarele wireless și auto, tastaturi și mouși - sunt certificate ca prietenoase cu mediul pe baza procesului de producție și a materialelor folosite: fibra de grâu, nailonul reciclat și plasticul reciclabil. De asemenea, ambalajele acestor produse sunt confecționate din carton reciclat.
Toate versiunile „green" ale produselor Tellur îndeplinesc aceleași funcții precum versiunile lor tradiționale, oferind același nivel de performanță, dar sunt fabricate într-o manieră responsabilă şi etică, respectând normele de reglementare în fiecare dintre cele 33 de pieţele, din Europa, America de Nord, Africa și Asia, pe care activează compania.
Ceea ce le diferențiază sunt materialele „verzi" folosite. Astfel, până la 96% din compoziția unui cablu de încărcare Tellur Green reprezintă nailonul reciclat și fibra de grâu, care este 100% biodegradabilă. În cazul unei tastaturi din aceeași categorie, materialele folosite sunt fibra de grâu (35%) și plasticul ABS (65%) - un material durabil, care nu degajă substanțe toxice de-a lungul timpului, nici nu se descompune în microparticule și este 100% reciclabil.
Potrivit celui mai amplu studiu privind interesul consumatorilor față de produsele sustenabile, desfășurat de Economist Intelligence Unit (EIU), căutările online pentru astfel de produse au urcat cu 71% între 2016 și 2020, pe plan mondial. Cercetarea EIU a fost efectuată pe eșantioane reprezentative pentru 80% din populația lumii, deopotrivă din țări dezvoltate și emergente. Ulterior, un studiu YouGov, din 2022, a relevat faptul că, pentru 72% dintre consumatorii britanici, sustenabilitatea a devenit unul dintre criteriile care determină decizia de achiziție.
„Acționând de peste 20 de ani în sectorul IT&C, am învățat să anticipăm tendințele pieței, încă dinainte de a deveni dominante. Astfel, am fost convinși că produsele prietenoase cu mediul sunt deja o opțiune de cumpărare pentru o categorie de cumpărători, deocamdată minoritară, dar care va deveni tot mai numeroasă, în următorii ani, iar - spre sfârșitul acestui deceniu - probabil că va fi majoritară. Deocamdată, versiunile Tellur Green ale unor produse reprezintă mai puțin de 10% din totalul vânzărilor Tellur, dar rata de creștere a cererii este peste așteptări. Aceasta ne întărește convingerea că, pe măsură ce oamenii devin familiarizați cu accesoriile IT&C realizate din materiale biodegradabile, reciclate sau reciclabile, dar care au o calitate și un preț comparabile cu ale versiunilor tradiționale, vor alege variantele 'green'. Suntem conștienți că este încă nevoie de educarea publicului consumator, dar suntem bucuroși să continuăm eforturile în această direcție", a declarat George Barbu, CEO al ABN Systems International.
Dintre produsele Tellur Green, conduc în topul vânzărilor: (1) Încărcătorul priză Tellur Green 38W Type-C PD20W + USB QC3.0, (2) Boxa portabilă Bluetooth Tellur Green și (3) Cablul Tellur Green Type-C to Type-C, 3A, PD60W.
În completarea responsabilității față de mediu, ce derivă din materialele incluse în produsele Tellur Green, ABN Systems International alocă 1% din valoarea vânzărilor acestei game Asociației „Plantăm Fapte Bune". Sumele strânse în 2022, alături de voluntari din echipa ABN, au contribuit la desfășurarea unui proiect de împădurire la Călugăreni, județul Giurgiu.
Comentariul va fi postat dupa aprobare