O nouă tranzacție importantă pe piașa de retail din România a fost anunțată de reprezentanții Carrefour. Grupul francez a încheiat un acord de preluare al magazinelor Cora din România deținute de Louis Delhaize Group, care mai operează în principal în Franța, Belgia și Luxemburg.
Cora România are în România 10 hipermarketuri și 8 magazine Cora Urban, iar acordul vizează preluarea acestora precum și preluarea celor aproximativ 2.400 de angajați.
„Această tranzacție va consolida prezența Carrefour în România, prin hipermarketurile și formatele de proximitate preluate în locații cheie; acestea vor fi transformate ulterior în magazine ale brandului Carrefour și adaptate formatelor sale”, spune compania.
Tranzacția este supusă aprobării de către autoritățile abilitate în domeniul concurențial și se așteaptă a fi finalizată până la sfârșitul anului 2023.
„Compania Carrefour este determinată să-și continue creșterea pe piața locală. Această achiziție demonstrează ambiția noastră de a deveni prima alegere a românilor în materie de retaileri, contribuind la rețeaua noastră cu două formate principale – hipermarketuri și magazine de proximitate. Carrefour are încredere deplină în formatul de hipermarket și în rolul său strategic pentru prezența locală, el fiind sursa principală pentru misiunile de cumpărare săptămânale și de satisfacere a nevoilor de bază ale clienților noștri. Prin acest proces vom adăuga 10 noi hipermarketuri pentru o acoperire națională cât mai bună. Sunt încântat de această realizare a businessului local și îmi propun să asigur o tranziție cât mai bună pentru toate părțile implicate – de la noii noștri colegi, furnizori sau viitori clienți.” declară Julien Munch, CEO Carrefour România.
Cora avea o prezență puternică în București și mai avea magazine în Constanța, Cluj Napoca, Drobeta Turnu Severin, Bacău și în Ploiești.
De ce a vândut Louis Delhaize operațiunile Cora din România ?
„În condițiile unei piețe de retail europene aflate într-un proces de transformare, Louis Delhaize continuă să-și analizeze strategic operațiunile sale pentru a avea în vedere cele mai bune opțiuni de dezvoltare a diverselor entități ale grupului. În acest sens, a fost evaluată activitatea din România și grupul a ajuns la concluzia că magazinele Cora vor avea un potențial mai mare prin integrarea într-un alt grup de retail prezent deja la nivel local. În acest context, Louis Delhaize a decis vânzarea businessului Cora România grupului Carrefour. Dată fiind prezența grupului Carrefour în România, angajații vor putea să se alăture unui brand bine ancorat în peisajul local, care are resurse semnificative pentru consolidarea poziției sale.”, a anunțat compania, într-un comunicat.
„Suntem mândri de performanța din ultimii ani a echipelor noastre din România și ne bucură faptul că putem să dăm o dinamică nouă acestor magazine și angajaților Cora România. Părăsim țara cu emoție, dar suntem totodată încrezători că această activitate va continua și se va dezvolta”a declarat Pierre Bouriez, Director General Louis Delhaize Group.
Grupul Louis Delhaize este un grup de retail belgian înființat în 1875 de Louis Delhaize. Activitatea principală este exploatarea supermarketurilor și hipermarketurilor alimentare din Belgia, Franța, Luxemburg și România.
Grupul nu trebuie confundat cu Delhaize Group, un alt grup de retail cu sediul la Bruxelles, Belgia, ce operează la noi rețeaua Mega Image.
În România grupul Louis Delhaize a deschis primul supermarket Profi discount pe 29 iunie 2000, în Timișoara, Banat, sud-vestul României. Rețeaua a fost dezvoltată în partea de nord-vest a țării.
Cele 67 de supermarketuri cu discount operate în România au fost cumpărate în 2009 și dezvoltate în continuare într-un lanț de supermarketuri la nivel național de Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), un fond de capital privat administrat de Enterprise Investors (EI).
Carrefour a mai preluat în trecut și rețeaua Billa
Aceasta este a doua tranzacție prin care Carrefour își consolidează poziția în piață achiziționând un concurent. În 2015, francezii au preluat de la compania germana REWE operaţiunile Billa din România, respectiv o reţea de 86 de magazine cu un rulaj atunci de peste 300 milioane de euro.
Comentariul va fi postat dupa aprobare