Sorin Faur, trainer, expert Resurse Umane și psiholog și-a lansat joi, 8 iunie, la Cărturești Carusel, cartea Motivarea și retenția angajaților. Strategii, metode și soluții practice, ce oferă soluții practice de motivare și retenție pentru piața muncii actuale din România.
Sorin Faur, autor: În contextul muncii remote sau hybrid, cu specificitățile generației Z, cu apariția programelor de inteligență artificială tip AI, piața muncii din România și nu doar din România este într-un context nemaiîntâlnit și foarte complicat: fără profesionalizarea departamentelor de HR, fără creativitate și interdisciplinaritate, companiile sunt pierdute. Riscă să piardă : angajați, business, poziție în piață. Cuvintele cheie acum sunt motivație și retenție.
Este o carte adresată unui public larg interesat de acest subiect, precum - specialiștilor și directorilor HR implicați în proiecte pentru motivarea și engagement-ul angajaților, managerilor operaționali, antreprenorilor dar și consultanților în programe de motivare și retenție și oferă un mix de soluții și ghidaj pentru a traversa cu bine această perioadă de criză pentru piața muncii actuale, în care soluțiile din trecut pentru retenția și motivarea angajaților nu par să mai funcționeze.
Formator și trainer, Sorin Faur are peste 23 ani experiență în domeniul Resurselor Umane, fiind implicat în proiecte complexe de consultanță și management în arii precum: motivare și retenție, managementul performanței, assessment centers și diagnoză organizațională, managementul schimbării și optimizare organizațională, politici și proceduri de HR, training și dezvoltare personală, recrutare și selecție.
Sorin Faur, autor :
« În acest moment nu mai există o soluție standardizată pentru provocările care au explodat în ultimii doi ani pe piața muncii, totul trebuie reinventat, totul trebuie adaptat, iar asta în mod continuu. Provocarea de azi nu mai este aceeași cu cea de mâine. În contextul muncii remote sau hybrid, cu specificitățile generației Z, cu apariția programelor de inteligență artificială tip AI, piața muncii din România și nu doar din România este într-un context nemaiîntâlnit și foarte complicat: fără profesionalizarea departamentelor de HR, fără creativitate și interdisciplinaritate, companiile vor fi in mare dificultate, riscând să piardă angajați, business, si poziție în piață. Cuvintele cheie acum pentru a face performantă într-o lume dinamică si plină de incertitudine sunt motivația și retenția.
Companiile au nevoie să înțeleagă în primul rând contextul și apoi să personalizeze soluții pentru compania lor, pentru angajații lor. Cine nu se adaptează, cine nu inovează, cine nu se preocupă sincer să construiasca echipe motivate si să ofere oamenilor ce au nevoie, pierde. Vorbim despre generații diferite, fiecare cu provocările și cerințele ei, vorbim despre nevoi diferite și vorbim de multe întrebări:
- Cum cresti calitatea echipei de HR și management pentru a avea angajați motivați într-o lume plină de incertitudini ?
- Care este mixul de soluții și acțiuni potrivit pentru compania ta ? Am ieșit din era soluțiilor singulare, monovalente, generale, care se aplică peste tot la fel.
- Când le implementezi și cum ?
- Câtă grijă ai de wellbeing-ul oamenilor tăi și cum îi motivezi ?
Cartea la care am lucrat oferă un ghidaj aș spune eu important pentru echipele de management si HR care iată, trebuie să vină cu soluții adaptate la situatia din fiecare moment.
Motivarea angajaților nu se întâmplă de la sine, este responsabilitatea companiei să înțeleagă și să contribuie la crearea unui mediu de lucru și a ofertei de valoare care să conducă la un nivel înalt de motivație din partea oamenilor. Nevoile oamenilor trebuie identificate, înțelese și deservite, pe cât este posibil, pentru ca la rândul lor, oamenii să dea tot ce au mai bun pentru companie și să vină la serviciu cu placere. În plus, nu este doar despre ce câștigă organizația dacă oamenii sunt motivați, ci și despre ce pierde dacă oamenii sunt demotivați. »
Comentariul va fi postat dupa aprobare