Spotify Technology SA a anunțat luni că va reduce 200 de locuri de muncă din unitatea sa de podcast în a doua rundă de disponibilizări, deoarece compania își restructurează afacerea după ani de investiții grele.
Mișcarea afectează aproximativ 2% din forța de muncă a gigantului de streaming muzical și aliniază Spotify cu platformele Meta și Roku, care și-au redus numărul de locuri de muncă pentru a doua oară ca răspuns la o economie incertă.
Acțiunile companiei cu sediul în Suedia au crescut cu aproximativ 0,5% la tranzacționarea timpurie, depășind o piață mai extinsă.
Spotify a cheltuit agresiv pentru a-și dezvolta afacerea de podcast în ultimii ani, sperând că nivelurile mai ridicate de implicare oferite de format vor aduce mai mulți agenți de publicitate.
Dar asta a condus la o creștere a cheltuielilor de exploatare ale companiei, care au crescut cu o viteză de două ori mai mare decât veniturile sale anul trecut. Creșterea ratelor dobânzilor și inflația ridicată înseamnă că și companiile au redus cheltuielile pentru reclame.
Ca răspuns, Spotify și-a redus 6% din forța de muncă la începutul anului 2023 și a anunțat plecarea lui Dawn Ostroff, care a contribuit la modelarea afacerii sale cu podcast-uri și a condus-o prin controverse, cum ar fi reacțiile din jurul emisiunii lui Joe Rogan pentru presupusa răspândire de informații greșite despre COVID-19.
Sahar Elhabashi, care conduce afacerea de podcast, a declarat luni că compania a „luat decizia dificilă, dar necesară, de a face o realiniere strategică”.
Spotify a mai spus că își va uni studiourile Parcast și Gimlet într-o singură divizie Spotify Studios, care va produce originale Spotify.
Compania va adopta acum o abordare personalizată pentru fiecare spectacol și creator, în comparație cu abordarea uniformă urmată anterior, a spus Elhabashi.
Comentariul va fi postat dupa aprobare