De vreo trei ani încoace am început să zâmbesc teribil atunci când un retailer de la noi anunță un nou eveniment Black Friday ... pe lângă cel tradițional.
Tot de trei ani am înțeles deja că nu e Black Friday ci doar o perioadă de reduceri. Cei de la eMag au înțeles că nu e cazul să abuzeze de expresia asta și atunci când au o campanie cu prețuri mai mici o numesc Crazy Days.
Nu a fost cazul celor de la Altex care de la pandemie încoace au aceiași reclamă pentru Black Friday și orice reducere înseamnă Black Friday.
Judecând după "valurile gigant" de reduceri pe care le-am tot văzut fluturate chiar de obișnuitul Black Friday din noiembrie... am putea să le dăm crezare că au reduceri.
M-am emoționat atât de tare când am auzit că e Black Friday ... de vară la Altex că am intrat și la Flanco ca să aflu că și acolo sunt reduceri de până la 60% tot în perioada 10-16 august. Cele două companii românești au fix aceiași abordare și fix aceleași perioade de reduceri, că mă întreb dacă sunt aceiași acționari.
Puțin cam neîncrezător în reducerile de vară ale celor două magazine am decis să arunc o privire.
După o navigare pe site-ul celor de la Altex am descoperit că dacă mai aveam răbdare vreo două săptămâni găseam noul ceas inteligent, cumpărat după ce cel vechi s-a stricat, cu 100 de lei mai ieftin. Adică în loc de 950 de lei aș fi putut să pun mâna pe noul ceas cu 850 de lei, ceea ce este o afacere bună pentru un smartwatch cu o autonomie a bateriei de peste 7 zile.
Altex are incluse la promoție produse din categoriile Telefoane, Tablete, Wearables, Audio portabile, Accesorii telefoane, Laptop, Desktop, IT, Birotica, Gaming, Jocuri, TV, Audio-Video, Foto, Electrocasnice mari, Electrocasnice mici, Vesela, Racire, Purificare aer, Incalzire, Curatenie, Intretinere casa, Bauturi, Cafea, Apa, Suc, Cosmetice, Beauty, Sanatate, Copii, Jucarii, Bebe, Rechizite, Bricolaj, Sanitare, Mobila, Anvelope, Electronica auto, Trotinete, Biciclete, Sport, Voiaj.
Reducerile de pret sunt sau nu sunt sesizabile în funcție de ce anume cauți. De exemplu, dacă vei naviga în secțiunea de televizoare, reducerile sunt destul de mici, asta dacă te-ai uitat la modele care erau deja la un preț avantajos.
Acum, dacă mă întrebați pe mine, o reducere de 100 sau 200 de lei, chiar dacă este reală, nu se califică drept Black Friday.
Evident, sunt și reduceri mai mari la produsele mai scumpe. De exemplu, Altex zice că are 1000 de lei discount pentru un computer de gaming și chiar și de 1400 de lei pentru un altul care costa inițial 12.500 de lei. Reducerile alea mari le găsiți la produse mai scumpe dar o să găsiți și iPhone-uri mai ieftine cu 50 de lei, ca doar e Black Friday.
În altă ordine de idei, guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, ne anunța săptămâna asta că românii și-au redus consumul și sunt acum mai atenți cu propriile bugete. Inflația, creșterea fulminantă a dobânzilor etc ne-au făcut să punem frână tentației de a cheltui bani pe orice.
Evenimentele de reduceri nu sunt noi și nici folosirea unor chestii de marketing care vor deveni irelevante pentru conusmatori pe măsură ce retailerii abuzează de ele. Chiar și așa, marii retaileri trebuie să încerce ceva pentru a stimula vânzările și profiturile.
Comentariul va fi postat dupa aprobare