Am scris aseară o scurtă postare pe Facebook în care am simțit nevoia să vorbesc despre două aspecte triste despre județul Tulcea și cum îți dai seama cât de prost dezvoltat este un județ.
CFR Călători este cel mai performant operator din România… Bine, s-ar putea să exagerez. Cred ca discuția e mai complicată și nu ține doar de un operator de căi ferate. Cumva performanța de a opera pe toată durata unei zile doar două trenuri într-o gară dintr-un municipiu reședință de județ se leagă și de cum e condusă țara asta și de politicienii care conduc un județ precum Tulcea.
Ca să ajungi cu trenul la Tulcea sunt două care ajung acolo. Unul la 12:42 și unul la 19:35, ambele de la Medgidia. Din Tulcea un tren pleacă la 5:27 și altul la 15:30.
Gara din Tulcea e chiar lângă port și noua faleză și dacă nu aș fi văzut un vagon de tren pe șine nu aș fi fost convins că acolo e o gară pentru călători.
Am aflat de pe Informatica Feroviară că dacă vrei să ajungi cu trenul de la Constanța la Tulcea sau invers faci 4 ore și 14 minute . Cu mașina personală faci, în funcție de trafic, conform Google, mai puțin de 1 ora și 45.
Lângă Gara CFR există și o autogară de microbuze, acolo unde ai posibilitatea de a pleca în județ sau spre capitală, Constanța și alte localități. Informații găsești pe portalul autogări și unde poți afla grafice și tarife.
Știați ca la Tulcea există și un aeroport ? Aeroportul internaţional Delta Dunării din Tulcea, care nu are nicio cursă regulată din 1993, cu excepţia celor câteva efectuate în 2014 de compania omului de afaceri Ovidiu Tender, a avut anul trecut doar 360 de pasageri pe curse private, potrivit oficialilor Asociaţiei Aeroporturilor din România. Ultimele date arată că aeroportul a trecut printr-un proces de modernizare cu 12 milioane de euro prin 2016, pe fonduri europene, prin care s-a modernizat pista de decolare-aterizare şi extins terminalul de pasageri dar în continuare aeroportul rămâne „internaţional“ doar pe hârtie, iar în ciuda numelui „aeroportul internaţional Delta Dunării“ nu contribuie cu nimic la creşterea numărului de turişti în Delta Dunării.
Ca să ajungi la poarta de acces în Delta Dunării, călătoria spre Tulcea cu trenul este o misiune imposibilă iar de avioane nici nu avem despre ce să vorbim. Strategie de turism 0 (zero).
Situația poate fi explicată destul de simplu: Populația județului Tulcea a scăzut la nivelul înregistrat în anul 1948. Prtactic Tulcea este singurul județ din țară sub 200.000 de locuitori iar municipiul Tulcea a pierdut aproximativ 12.000 de persoane în ultimii cinci ani. Astfel, dacă în anul 2018, populația județului se ridica la aproape 198.000 locuitori, în decursul a cinci ani, populația din Tulcea a ajuns la aproximativ 186.000, potrivit INS. Încă de la 1 ianuarie 2018, Tulcea se afla sub pragul de 200.000 de locuitori rezidenți, fiind considerat cel mai depopulat județ al țării.
Conform recensământului efectuat în 2021, populația municipiului Tulcea se ridică la 65.624 de locuitori, în scădere față de recensământul anterior din 2011, când fuseseră înregistrați 73.707 locuitori.
De asemenea, județul Tulcea a înregistrat cea mai mare scădere în urma cifrelor publicate de INS la 1 ianuarie 2022, conform cărora populația a scăzut cu 3.700 de locuitori față de anul precedent.
Intrebarea articolului este următoarea: Cum ajungi ca turist în Delta Dunării fără mașina personală ?
Răspunsul este cu microbuzul dacă nu vrei să ieși la pensie călătorind cu trenul.
Totuși, mașina personală nu te va ajuta prea mult odată ce ajungi în Tulcea pentru că transportul în Deltă este majoritar pe apă. Cumva aici este o altă lume pe care nu o vezi în marile aglomerări urbane. Există curse regulate pe apă și ... un fel de benzinării pe Dunăre, pentru bărcile care vin și pleacă necontenit de pe faleza din Tulcea.
Viața localnicilor din Deltă înseamnă apă de jur împrejur, pescuit și turism rural. În Delta Dunării accesul este naval, iar ca turist ajungi doar cu barca, șalupa, pasagerul sau îți urci mașina pe bac.
Comentariul va fi postat dupa aprobare