Bazat pe un roman scris de Thomas Mallon, Fellow Travelers urmărește doi bărbați care se întâlnesc în apogeul macarthysmului și urmăresc dragostea lor de-a lungul deceniilor, din anii '50 până în anii '80. Este un thriller politic amestecat cu o poveste de dragoste istorică – și este îngrozitor de bun.
Deși la început poate suna ca orice altă miniserie de dragoste istorică, serialul are o putere notabilă de vedete. Matt Bomer și Jonathan Bailey joacă cei doi protagonisti. Și deja serialul este intens promovat sau discutat online, deoarece oamenii nu se pot opri să vorbească despre scenele de sex ale serialului. Fără îndoială, i-a determinat pe oameni să înceapă să caute cum să vizioneze emisiunea și să caute din nou abonamentele la SkyShowtime (Showtime sau Paramount+).
Dacă primul episod al serialului aprinde discursul, asta înseamnă că merită să urmărești serialul cât mai curând posibil, astfel încât să nu primești spoilere sau să ratezi orice altceva pe care Fellow Travelers îl are de oferit. Mai ales că serialul este o mini-serie, nu există un al doilea sezon cu care va trebui să recuperezi E acum ori niciodată!
Când primul episod al serialului a apărut la sfârșitul lunii octombrie, un clip viral care îi prezenta pe Bailey și Bomer într-o scenă de sex deosebit de pervers a făcut comunitatea Gay de pe Twitter să tremure de entuziasm. În scenă, Tim al lui Bailey își folosește puterea ca submarin pentru a-l convinge pe Hawk lui Bomer să-l ducă la o petrecere importantă din DC. „Sunt băiatul tău, nu?” îi spune lui Hawk. „Băiatul tău vrea să meargă la petrecere”. Într-una dintre cele mai fierbinți scene de film sau TV din acest an, îl vedem pe Bailey sugându-i cu poftă degetele de la picioare și încercând cu brio să-și bage piciorul în gură. La începutul serialului, Hawk îi dă lui Tim numele „Skippy” după ce l-a dominat temeinic în pat, un gest de afecțiune la fel de mult ca și de proprietate.
Sexul este o forță puternică, care schimbă lumea în Fellow Travelers, dar este și un cal troian. În timp ce episoadele timpurii sunt pline de energie erotică, fiecare schimb între Bomer și Bailey este atât despre putere cât și despre sex. Și cu cât mergi mai departe în Călători, cu atât îți dai seama ce este cu adevărat în joc atunci când acești doi lovesc sac.
„Chiar și în anii ’50, au avut bucurie”, spune creatorul și scriitorul Travelers Ron Nyswaner, scenaristul nominalizat la Oscar din Philadelphia. „S-ar putea să te lupți, dar asta nu înseamnă că în fiecare moment al vieții tale ești o victimă a opresiunii. În spatele ușilor închise, ei aveau o viață – doar că în orice moment, poliția putea să treacă prin acele uși și să ruineze acea viață.”
Serialul se bazează pe romanul lui Thomas Mallon, care se întinde pe zeci de ani, dar în mare parte se concentrează asupra persecuțiilor înfricoșătoare ale lui Joseph McCarthy. Hawkins Fuller (Matt Bomer) este un erou suav, arătos, erou de război din Washington, un burlac eligibil, care preferă să-și petreacă timpul privat făcând sex dur (el este întotdeauna dominant) cu bărbați pe care îi întâlnește în baruri gay și alte locuri de croazieră. El este destul de bun în a trăi o viață secretă, deși, desigur, o anumită nesăbuire este întotdeauna în joc.
Hawk este un mentor suficient de bun pentru Tim Laughlin (Jonathan Bailey), un provincial fervent catolic din Midwest, care susține pe deplin eforturile anti-comuniste și, prin ajutorul lui Hawk, ajunge să lucreze pentru McCarthy. Pe măsură ce pozițiile lor de carieră devin din ce în ce mai compromise, cei doi bărbați încep o relație pasională și tensionată; Hawk este persoana pragmatică și emoțional distanțată în contrast cu dorința sinceră a lui Tim. Deși îi vedem pe Hawk și Tim mutându-se de la o relație furtivă și carnală către ceva asemănător unei relații autentice, dispozitivul cu multiple linii de timp ale serialului ne spune destul de devreme că această relație nu rezistă. În anii 1980, Hawk este într-un mariaj îndelungat cu fiica unui senator, în timp ce Tim moare de SIDA în San Francisco.
"Fellow Travelers" este o dramă lacrimogenă, o poveste de dragoste ghinionistă despre oameni despărțiți de forțe politice și personale, de rușine și frică și încăpățânare. Pe măsură ce seria se dezvoltă, aspectele intrigante de thriller politic din primele episoade - notele trecute în secret, trădările făcute din motive egoiste și nemiloase - fac loc unui melanj mai familiar și plictisitor. Creatorul Ron Nyswaner extinde cadrul poveștii dincolo de cel al romanului, încercând să cuprindă întreaga istorie a luptei gay pe măsură ce mișcarea se îndreaptă către progresele anilor 1990 și 2000, în mijlocul devastării amare a unei pandemii.
Chiar dacă aceste subiecte sunt demne de atenție, ele par adăugate cu forcepsul la ceea ce altfel ar putea fi o poveste șireată și tristă despre lupta dintre cap și inimă într-un moment tensionat al Americii, o poveste de genul unui Graham Greene gay. Dacă "Fellow Travelers" nu ar fi simțit nevoia de a smulge cu ușurință lacrimi de la publicul său, personajele ar fi putut păstra mai multă specificitate și adâncime mai intricată. În schimb, seria aplatizează treptat acești bărbați în clișee: Hawk este tragedianul care acceptă doar el însuși când este prea târziu, Tim este tânărul idealist care devine martir pentru cauză. Ajungem să simțim amărăciunea lipsei de pricepere rece a începutului serii, atmosfera melancolică din mijlocul secolului XX plină de suspans și discreție pe sârmă.
Ceea ce este constant este sexul, pe care "Fellow Travelers" îl prezintă într-o abundență directă. O dinamică clară de putere este stabilită în numeroasele scene în care Hawk și Tim sunt cuprinși de pasiune - o dinamică care ar trebui să fie mai palpabilă și în scenele în care sunt îmbrăcați. Alți iubiți intră în scenă, în special în timpul unei expediții tensionate în Fire Island în anii 1970, dar Hawk și Tim sunt centrul aprig al reprezentării sexualității masculine gay în show. (Ceea ce implică o cantitate, poate anacronică, de mușchi și abdomen.) Este apreciat faptul că serialul abordează acest aspect, dar aceste scene intră și în contradicție ciudată cu aspectele mai moi, mai banale ale seriei. Serialul dorește clar să confrunte publicul cu ceva real și visceral, dar apoi oscilează sălbatic înapoi către sentimentalismul larg și punctarea didactică.
Este un serial dezechilibrat, unul care încearcă să facă prea multe deodată. Serialul încearcă să-și diversifice domeniul de aplicare prin introducerea unui complot secundar care implică un reporter negru ambițios, Marcus (Jelani Alladin), care se luptă cu rasismul din D.C. și cu o parte din propria sa fobie pentru femei în timp ce se îndrăgostește de un interpret drag, Frankie (Noah J. Ricketts). ). Este o poveste interesantă de spus, dar poate că nu atrage atât de multă atenție atunci când Hawk și Tim ocupă cea mai mare parte a spațiului narativ. În mod similar, soției lui Hawk, Lucy (Allison Williams), i se acordă atenție spre sfârșitul seriei, dar se pare că e prea puțin prea târziu – dacă urma să fie un actor important în poveste, perspectiva ei trebuia prezentată mai devreme.
Toți actorii implicați își depun eforturile pentru a dezvolta ceea ce scenariul nu face. Bomer este remarcabil, folosindu-și aspectul de idol de matineu pentru a seduce și respinge în același timp. Este convingător în rolul unui operator politic șmecher, chiar și atunci când trebuie să spună replici greoaie precum "Se pare că în sfârșit am o întâlnire cu domnul Drept. Sau ar trebui să spun, domnul Dreapta." Bailey are misiunea de a contura schimbarea lui Tim de la conservator devotat la radical stângist, confruntându-se mereu cu credința lui compromisă. Scenariul îl prezintă pe Tim prea drăguț, prea îndrăgostit, prea incontestabil de bun pentru a fi un personaj deosebit de interesant, dar Bailey vinde măcar dulceața primei iubiri și durerea sfârșitului ei. (Care se întâmplă din nou și din nou pe măsură ce Fellow Travelers călătorește înainte și înapoi în timp.)
Performanțele sunt respectabile, estetica este elegantă și asigurată. Fellow Travelers are potențialul de a fi o serie ascuțită și satisfăcătoare, care îmbină sofisticarea intelectuală cu vraja și durerea unei epopei romantice. Dar serialul este hotărât să devină o lecție superficială de educație civică, umplându-se cu linii de expoziție în care personajele fac declarații cliseice despre starea nedreptății. O scenă de dans este întreruptă, când petrecăreții află că ucigașul lui Harvey Milk, Dan White, a fost condamnat doar pentru omor din culpă. Pătura SIDA este adusă în imagine. Sunt evocate momente din Vietnam, asasinarea lui Martin Luther King.
Totul începe să pară o recapitulare a miniseriei ABC bine intenționate, dar naivă, When We Rise, ceva ce poate fi prezentat, poate, în bucăți unei clase de liceu care învață despre drepturile gay.
Noua dramă strălucitoare Fellow Travelers trece prin toate punctele majore ale televiziunii de prestigiu. Valori de producție strălucitoare, linii temporale multiple, o combinație de coloană sonoră amplă și piese scumpe - este aproape o vizionare obligatorie prin cifre, bifând cu grijă casete pe care le-am văzut bifate până la epuizare în ultimele două decenii. Dar în primele 10 minute ale primului episod, vedem și ceva care este notabil mai puțin familiar, dacă nu chiar absent, chiar și în dezvoltarea excesivă a televiziunii prin streaming: sexul gay explicit.
Este surprinzător să-l găsim în afara conținutului queer mai de nișă, dar mai ales într-un serial care este altfel destul de politicos în atitudinea și politica sa - o poveste romantică de duminică seara concepută pentru a atrage un public format din cupluri heterosexuale. Scenele de sex sunt atât de explicite încât îți lasă gura căscată și sunt cruciale pentru poveste, o replică convingătoare la argumentul recent formulat de puritani că vizionarea actorilor care simulează sex nu este doar moral dubioasă, ci și inutilă. De-a lungul celor opt episoade, care acoperă aproape 40 de ani, o poveste de dragoste tragică primește textură de-a lungul sexului, și este elementul cel mai intrigant transgresiv al unei serii care ar fi putut beneficia de asumarea unor riscuri mai mari.
Fellow Travelers este povestea unor personaje fictive care își croiesc drumul prin evenimente reale, începând din anii '50 și terminându-se în anii '80 târzii, de la Washington DC la Fire Island și San Francisco. Hawk (Matt Bomer) și Tim (Jonathan Bailey) se întâlnesc pe părțile opuse ale diviziunii politice în timp ce mcarthismul distruge lumea din jurul lor, întorcând colegi paranoici unul împotriva celuilalt. După o atracție inițială nespusă, flirtul lor periculos devine o întâlnire ilicită într-un moment în care McCarthy și acoliții săi grupau comuniștii împreună cu presupușii devianți - o vânătoare de vrăjitoare care îi împinge și mai mult înapoi în dulap.
Narațiunea oscilează între zilele lor timpurii, pline de euforie, și amărăciunea a ceea ce va urma, pe măsură ce Tim moare de SIDA, iar Hawk încearcă să mențină un mariaj cu o prietenă din copilărie (o Allison Williams subutilizată). Este un efort chiar și pentru cel mai dedicat actor și talentat artist de machiaj să redea cu convingere același personaj pe parcursul a mai multe decenii, iar una dintre atingerile cele mai hokiest ale serialului este aspectul actorilor chipeși cu riduri la gât și câteva pete de bătrânețe. Dar priveliștea apropierii de vârsta a treia și a patra în fantezia lor fictivă a anilor '60, având de-a face cu probleme grav importante, sintetizează disonanța serialului- o dramă politică în perioada reală, dificilă, dar spusă cu tente largi de telenovelă. Odată ce spectatorul s-a obișnuit cu acea tonalitate, există plăceri de găsit aici, mult mai multe decât în oribila adaptare din anul precedent a romanului My Policeman, plasată în anii '50, care a avut, de asemenea, o parte din aceeași echipă, inclusiv scenaristul nominalizat la Oscar, Ron Nyswaner, și producătorul Robbie Rogers.
Fellow Travelers este o încercare infinit mai reușită de a povesti o poveste de dragoste la fel de imposibilă din spatele ușilor închise. Este iluminat în mod luxos și uneori uimitor de cinematografic, cu recrearea de epocă complexă, de obicei rezervată ecranului mare, și romantismul cuprinzător de obicei rezervat poveștilor heterosexuale. Dialogul poate fi neelegant, iar relația lor de iubire și ură devine de la repetitivă la confuză pe măsură ce cronologia este încețoșată în ultimele episoade. Dar există o interpretare remarcabilă a lui Bomer, genul de actor principal comic de chipeș care ar fi fost acum un nume binecunoscut dacă nu ar fi fost deschis queer în viața reală. Nu este cu totul egalat de un Bailey puțin mai sigur pe el, deși cei doi au o chimie facilă și sexy, atât cu, cât și fără haine.
Sexul dintre cei doi este ingredientul cel mai interesant și neașteptat aici; Nyswaner înțelege cât de profund importante sunt momentele private ale lor într-o lume în care nu își pot manifesta public identitatea. Există o dinamică de putere dominator/supus care este explorată fără a fi nevoie să îi netezească marginile pentru o audiență mai largă și este inteligent menținută pe măsură ce sentimentele lor se adâncesc. Acesta este un serial care realizează că sexul kinky poate fi însoțit de un romantism amorțit. Ca ultim exemplu dintr-o linie tot mai mare de seriale și filme care încearcă să împingă dragostea gay de la periferie în centrul atenției, este unul dintre exemplele mai puțin igienice. Există și o relație mai puțin explicită, dar adesea mai mișcătoare care se desfășoară în paralel, între interpretarea lui Noah J Ricketts, un artist care se îmbracă în femeie, și Jelani Alladin, un jurnalist care luptă împotriva homofobiei și a rasismului; o scenă între cei doi oferă unul dintre cele mai emoționante momente din serial.
Cu opt episoade de o oră încercând să povestească trei decenii de evenimente, Fellow Travelers este atât supraîncărcat, cât și subscris, cu o admirabilă amplitudine istorică care lasă adesea puțin spațiu personajelor să respire. Vei fi cu ei până la capătul călătoriei, dar îți vei dori să facă mai puține devieri.
PS: Atât Matt Bomer cât și Jonathan Bailey sunt actori care și-au declarat public orientarea sexuală drept gay, ceea ce face ca scenele dintre cei doi să pară naturale ci nu ciudate sau forțate.
Comentariul va fi postat dupa aprobare