Amendată în urmă cu doar câteva ședințe pentru depășirea timpului de publicitate legal, postul de televiziune Kanal D a mai primit o amendă record de 200.000 de lei din același motiv.
Întrunit în ședința publică din data de 07.02.2024, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat raportul de monitorizare întocmit de direcția de specialitate privind duratele inserțiilor de publicitate difuzate în perioada 01-30.11.2023, în intervalul orar 06.00-18.00, de 11 posturi centrale de televiziune (Antena 1, Antena 3 CNN, B1 TV, Digi 24, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea Plus, România TV și TVR 1).
Constatând încălcarea dispozițiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, conform cărora „Proporţia de spoturi publicitare televizate şi de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 6.00 - 18.00 nu poate depăşi 20% din intervalul respectiv. Proporţia de spoturi publicitare televizate şi de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 18.00 - 24.00 nu poate depăşi 20% din intervalul respectiv”, CNA a decis aplicarea următoarelor sancțiuni:
- amendă de 200.000 de lei postului Kanal D pentru depășirea duratei admise de difuzare a publicității cu 2 ore, 12 minute și 43 secunde;
- somație publică postului B1 TV, deoarece au fost înregistrate două depășiri ale duratei admise însumând 2 minute și 10 secunde.
Posturile Antena 3 și Prima TV au depășit timpul cu 3, respectiv 10 secunde.
Reprezentantul postului Kanal D a folosit fix același argument în fața membrilor CNA ca la ședința precedentă spunând că postul a făcut o compensarel
Valentin Jucan, vicepreședintele CNA a spus în ședință că acest mecanism de compensare nu există. Nu poţi face economie la începutul anului şi să fie compensate mai târziu. Legea prevede cu claritate faptul că într-o oră există un număr limită de minute pentru publicitate.
Comentariul va fi postat dupa aprobare