Abonamentul Netflix mai ieftin, cu suport publicitar, a adunat 40 de milioane de utilizatori activi lunar la nivel global, a anunțat compania.
Această cifră este aproape dublă față de cele 23 de milioane pe care gigantul de streaming le-a comunicat în ianuarie.
De asemenea, compania a declarat că va lansa propria platformă de publicitate și nu va mai colabora cu Microsoft pentru această tehnologie. Gigantul tehnologic va rămâne un partener de publicitate programatică, dar i se vor alătura și alte companii de tehnologie publicitară, printre care The Trade Desk, Google Display & Video 360 și Magnite.
Netflix va începe testarea platformei sale de tehnologie publicitară în Canada în cursul acestui an și intenționează să o lanseze în SUA până la sfârșitul celui de-al doilea trimestru al anului viitor. Compania își propune să pună în funcțiune platforma peste tot până la sfârșitul anului 2025.
Anunțurile au fost făcute miercuri, în paralel cu prezentarea Upfront a Netflix, menită să curteze agenții de publicitate. Gigantul de streaming s-a alăturat pentru a doua oară colegilor săi din domeniul media pentru a face o prezentare anuală de blocare a publicității pentru platforma sa.
La începutul zilei compania a declarat că a ajuns la un acord pentru a transmite două meciuri din Liga Națională de Fotbal în ziua de Crăciun din acest an și cel puțin un meci în aceeași zi atât în 2025, cât și în 2026.
Netflix are opțiunea de a găzdui unul sau două meciuri în anii viitori, 2024 servind drept test, a declarat miercuri co-CEO Ted Sarandos pentru CNBC.
Aceasta marchează prima incursiune reală a Netflix în sportul live, după ani de rezistență. Sportul, în special NFL, s-a dovedit a fi lipiciul care menține intactă televiziunea tradițională - și s-a dovedit a fi, de asemenea, un impuls pentru serviciile de streaming.
Termenii înțelegerii cu NFL nu au fost dezvăluiți, dar persoane familiarizate cu această chestiune au declarat că Netflix va plăti aproximativ 75 de milioane de dolari pentru fiecare meci. Purtătorii de cuvânt ai NFL și Netflix au refuzat să comenteze.
Streamerul își va angaja proprii crainici pentru meciuri și va colabora cu companiile de producție existente. Sarandos a declarat pentru CNBC că a simțit că NFL a fost cea mai potrivită pentru că se potrivește cu strategia de evenimente a streamer-ului, permițând Netflix să dețină efectiv ziua respectivă.
Piața de publicitate în streaming
Netflix și-a introdus pentru prima dată planul de abonament cu suport publicitar în noiembrie 2022, ca parte a unui efort mai amplu de a crește veniturile pe fondul încetinirii creșterii numărului de abonați. Acea strategie a inclus represiunea de anul trecut privind partajarea parolelor.
De atunci, Netflix s-a mișcat cu o viteză amețitoare pentru a-și crește baza de clienți cu suport publicitar, după ce a recunoscut că a fost lent să se alăture pachetului. Ca parte a acestui efort, Netflix a renunțat la cel mai ieftin plan fără reclame din SUA și Marea Britanie.
Compania a declarat miercuri că 40% din toate înscrierile în țările în care este disponibil nivelul publicitar sunt pentru acel plan mai ieftin. Netflix are acum 270 de milioane de abonați în total.
Pentru comparație, serviciul emblematic al Disney, Disney+, are 117,6 milioane de abonați la nivel global, în timp ce unitatea de streaming a Warner Bros. Discovery, condusă de Max, are 99,6 milioane. Aceste două companii au anunțat recent că vor oferi un pachet de streaming pentru a împiedica abonații să renunțe la abonamente și pentru a le ajuta să își rentabilizeze afacerile de streaming.
Între timp, concurenții aflați la început de drum adaugă trimestrial abonați, dar rămân în urmă. Peacock, de la Comcast, avea 34 de milioane de clienți în cel mai recent trimestru, în timp ce Paramount+, de la Paramount Global, avea 71 de milioane.
Cifrele lunare ale utilizatorilor activi de reclame ale Netflix vin la doar o lună după ce Netflix le-a spus investitorilor că nu va mai furniza actualizări trimestriale ale numărului de abonați. Compania a declarat atunci că generează profituri substanțiale și fluxuri de numerar libere și că numărul de abonați nu este singurul factor de creștere a companiei. Aceasta a spus că acest indicator și-a pierdut din importanță după ce a început să ofere mai multe puncte de preț pentru abonamente.
Între timp, audiențele televiziunilor liniare continuă să se reducă, iar companiile media tradiționale încearcă să se impună pe tărâmul streaming-ului.
Companiile media tradiționale au avut de suferit în ultimele trimestre pe măsură ce piața de publicitate s-a prăbușit din cauza temerilor legate de recesiune și a creșterii ratelor dobânzilor. De obicei, companiile își reduc cheltuielile de publicitate în perioadele de incertitudine economică.
Însă, având în față o cale lungă de parcurs în domeniul streaming-ului, Netflix s-a impus ca lider în acest segment, în timp ce multe alte companii se luptă să facă platformele lor de streaming profitabile.
Directorii Disney s-au referit recent la Netflix ca fiind "standardul de aur" al streamingului și au remarcat, de asemenea, că a existat o ofertă suplimentară pe piața publicitară din cauza unui concurent care a intrat recent în joc, făcând probabil referire la Netflix.
Companiile media au raportat recent rezultatele trimestriale, care au arătat că piața publicitară pentru televiziunea tradițională este încă slabă, deși se îmbunătățește. Cu toate acestea, publicitatea digitală și de streaming a fost în revenire.
Comentariul va fi postat dupa aprobare