Noutăți legislative și soluții digitale în contabilitatea publică

Bogdan Chirea
0

Alinierea contabilității publice la standardele europene de digitalizare impune instituțiilor publice respectarea unor reguli stricte. 


Aceste reguli includ raportarea electronică a situațiilor financiare în sistemul național de raportare FOREXEBUG și conformarea cu noile prevederi ale ordinului ALOP (Angajarea, Lichidarea, Ordonanțarea și Plata cheltuielilor instituțiilor publice). Implementarea acestor măsuri asigură transparență sporită și o gestionare eficientă a resurselor financiare publice.


Recent, Integrisoft Solutions, lider în software pentru administrația publică locală și centrală din România, a organizat la Palatul Parlamentului o conferință dedicată noilor reglementări în contabilitatea publică și soluțiilor digitale care ajută instituțiile publice să evite amenzi, erori contabile, probleme de audit intern sau ale Curții de Conturi.


Evenimentul și Invitații


Invitatul de onoare al evenimentului a fost Petre Crișan, expert în contabilitatea publică, care a prezentat celor 150 de participanți informații esențiale despre:


Aspecte legislative privind contabilitatea instituțiilor publice;

Noul ALOP: scop, noutăți și prezentarea formularelor specifice;

Sistemul național de raportare Forexebug (SNR-FXB): particularități, probleme întâmpinate de instituții și generarea rapoartelor financiare.


Soluții Digitale Prezentate


În cadrul evenimentului, Integrisoft Solutions a prezentat sistemul integrat Avansis.Financiar-Contabil, un software ERP (Enterprise Resource Planning) care gestionează automat date despre bugete, deschideri de credit, ALOP, contabilitate, mijloace fixe, gestiune, achiziții și plăți. Acest software este utilizat în peste 300 de instituții publice și are peste 2000 de utilizatori.


„Avansis.Financiar-Contabil facilitează schimbul rapid de informații și generează automat raportările necesare pentru declarațiile fiscale și sistemul național FOREXEBUG. Aplicația noastră are capabilități extinse și flexibile pentru a acoperi nevoile oricărei instituții publice, adaptându-se rapid la schimbările frecvente și la necesitatea de mobilitate,” a declarat Marius Gheorghiță, Business Unit Manager la Integrisoft Solutions.


Funcționalități Avansate

Funcționalitățile standard ale Avansis.Financiar-Contabil sunt completate de cele premium, care includ achiziții publice, investiții, parc auto, deschidere de credite și inventarierea activelor fixe și a obiectelor de inventar cu VentaScan. Aplicația mobilă permite localizarea activelor, adăugarea de fotografii, generarea etichetelor, scanarea codurilor de bare și actualizarea automată a inventarului, gestionarea obiectelor neidentificate sau inventarierea offline. VentaScan reduce costurile de inventariere cu peste 50%.


„Integrisoft Solutions este partenerul a peste 400 de instituții publice centrale și locale și împlinește anul acesta 25 de ani de activitate. Ne onorează aprecierea domnului Petre Crișan pentru soluțiile noastre Avansis și participarea sa la evenimentele noastre dedicate contabilității bugetare. Adoptarea tehnologiei performante de către instituțiile publice îmbunătățește, simplifică și optimizează activitatea acestora, asigurând o gestionare eficientă și transparentă a resurselor,” a declarat Simona Ilie, Director Dezvoltare Integrisoft Solutions.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!