Plata cu cardul devine obligatorie în România: impactul noii legislații asupra afacerilor locale

Bogdan Chirea
0

Începând cu 16 iunie, toți comercianții din România, inclusiv persoanele fizice și juridice autorizate, sunt obligați să accepte plăți electronice, conform Legii 406/2023. Această reglementare are scopul de a crește transparența tranzacțiilor financiare, de a reduce evaziunea fiscală și de a spori veniturile guvernamentale.


Provocări și Beneficii pentru Comercianți


Implementarea sistemelor POS presupune provocări legate de costuri și logistică. Totuși, comercianții pot beneficia de eficiență crescută, reducerea riscului de fraudă și satisfacția clienților prin oferirea unor opțiuni de plată mai rapide și sigure.


Soluții Adaptate pentru Afaceri


Pentru a sprijini întreprinderile să se conformeze noii legislații, diverse companii fintech oferă terminale POS tradiționale și Android. Aceste terminale permit antreprenorilor să accepte plăți în magazin, online și în deplasare, facilitând astfel utilizarea imediată a fondurilor pentru nevoi urgente și investiții.


Context European și Impact Economic


România ocupă locul 11 în Europa în ceea ce privește rețeaua de terminale POS, cu doar 18 terminale la 1.000 de locuitori, comparativ cu media europeană de 36. Adoptarea pe scară largă a plăților electronice este așteptată să stimuleze cheltuielile de consum și să îmbunătățească fluxul de bani în economie.


Suport pentru Microîntreprinderi și IMM-uri


Fintech-urile oferă soluții de plată eficiente și platforme de afaceri cu toate instrumentele necesare pentru simplificarea operațiunilor zilnice și dezvoltarea într-un mediu de afaceri digitalizat. Clienții beneficiază de conturi multivalutare, carduri de business gratuite și posibilitatea de a-și crea site-uri de e-commerce.


„Considerăm că noua lege este o măsură favorabilă pentru sectorul comercial, care va simplifica procesul de plată atât pentru companii, cât și pentru clienți. În România există încă o lipsă de înțelegere cu privire la costurile ridicate asociate cu utilizarea numerarului. Afacerile au nevoie de digitalizare pentru a-și optimiza operațiunile. Obiectivul nostru, la myPOS, este să asigurăm antreprenorilor cele mai noi instrumente fintech pentru a răspunde noilor cerințe și tendințe în materie de plăți, fără costurile ridicate adesea asociate cu adoptarea noilor tehnologii”, a declarat Laura Pup, Country Manager și Managing Director myPOS pentru România.

Creștere și Parteneriate


Prezent pe piața din România din 2019, fintech-urile au devenit furnizori preferați de soluții digitale de plată. Numărul terminalelor de plată utilizate în România a crescut semnificativ, la fel ca și volumul tranzacțiilor.


Peste 18.000 de comercianți din România, activând în diverse industrii, se bazează pe soluțiile de plată oferite de fintech-uri. Aceștia au încheiat parteneriate și cu companii mari, contribuind astfel la digitalizarea și eficientizarea proceselor de plată în diferite sectoare.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!