Trei sferturi dintre consumatorii români se așteaptă să cheltuiască mai mult

Bogdan Chirea
0

Trei sferturi dintre români estimează că în următoarele șase luni vor cheltui mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj (DIY) și călătorii, conform sondajului PwC Voice of Consumer 2024 pentru România. Unul dintre principalele motive pentru această creștere a cheltuielilor este inflația ridicată, percepută de 74% dintre consumatorii români ca principala amenințare în următoarele 12 luni.


"În contextul inflaționist din ultimii ani, prețul rămâne cel mai important factor în decizia de cumpărare a consumatorilor români, urmat de impactul asupra sănătății și sustenabilitatea produsului. De asemenea, românii sunt mai deschiși la utilizarea tehnologiilor comparativ cu omologii lor din Europa Centrală și de Est și acordă o atenție sporită protejării datelor personale. Abordând aceste aspecte de accesibilitate, personalizare, sustenabilitate și tehnologie, companiile de retail pot crește fidelitatea clienților într-o piață extrem de competitivă", a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider Consumer Markets PwC România.


Un raport calitate-preț mai bun și ofertele promoționale sunt cele mai apreciate caracteristici de către consumatorii români atunci când aleg un produs, similar cu tendințele globale. Astfel, 46% dintre consumatori afirmă că reducerile, urmate de ofertele promoționale, sunt principalele motive pentru care schimbă brandul cumpărat. Cu toate acestea, în ciuda presiunii prețurilor, aproximativ jumătate dintre consumatori intenționează să cumpere mai multe produse sustenabile.


Decizia de cumpărare este influențată în special de reclamele de pe rețelele sociale, conform declarațiilor a peste 70% dintre consumatorii români, similar cu omologii lor la nivel global. Cea mai populară aplicație de social media din România rămâne Facebook, în timp ce utilizatorii mai tineri preferă Instagram și TikTok.


În ceea ce privește canalele de vânzare, magazinul fizic rămâne popular, însă și cele online câștigă teren. Lunar, 36% dintre consumatorii români cumpără din magazinele fizice, dar procente apropiate, de 29% și 31%, fac cumpărături online pe PC sau smartphone. Varianta online este aleasă în special pentru achiziția de tehnologie, mobilier și produse de lux/designer.


Plata contactless este preferată de 44% dintre consumatorii români, peste nivelul înregistrat în Europa Centrală și de Est (ECE) și la nivel global. Totuși, doar 28% dintre consumatorii români preferă tehnologia de self checkout, comparativ cu 34% în ECE și 38% la nivel global. Aproximativ un sfert dintre consumatorii din România și de la nivel global ar prefera o experiență de magazin complet automatizată.


În cadrul sondajului Voice of Consumer 2024, PwC a chestionat 20.662 de consumatori din 31 de țări și teritorii, inclusiv România.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!