Atenție la frauda prin „impersonare” - Cum să te protejezi de escrocii care se dau drept angajați ai băncilor

Bogdan Chirea
0

Tot mai des, escrocii se dau drept angajați ai băncilor pentru a obține acces la datele tale personale și la conturile bancare. Acest tip de înșelăciune, numit „impersonare”, funcționează prin contactarea victimelor sub pretextul unei false identități de „reprezentant al băncii”, pentru a obține acces neautorizat la conturile bancare sau la informațiile personale ale clienților.


Cum funcționează frauda prin „impersonare”?


Un fraudator pretinde că este angajat al unei bănci și încearcă să obțină informații sensibile precum userul, parola, codul de autorizare pentru internet banking, numărul cardului, data de expirare, CVV-ul sau chiar să solicite bani direct.


Ce urmărește fraudatorul să obțină?


  • Să fure identitatea victimei și să utilizeze datele personale în mod fraudulos.
  • Să obțină acces neautorizat la conturile bancare și să folosească fondurile disponibile.
  • Să retragă bani din conturi sau să contracteze credite în numele victimei.
  • Să șantajeze victima cu informațiile obținute.

Cum recunoști un fraudator care pretinde că este angajat al unei bănci?


  • Dacă numărul de telefon folosit are un prefix din străinătate, este foarte probabil ca apelantul să nu fie un angajat al băncii.
  • O adresă de email suspectă sau neobișnuită este un semn de alarmă.
  • Dacă persoana care te sună nu știe numele sau prenumele tău, probabil nu este un angajat real.
  • Orice cerere de user și parolă pentru internet banking sau de detalii ale cardului, cum ar fi codul CVV, indică o tentativă de fraudă.
  • Solicitarea de acces la calculator, tabletă sau telefon, sau cererea de a instala o aplicație de control de la distanță, nu vine de la un angajat legitim al băncii.


Ce trebuie să faci dacă suspectezi un atac de acest tip?


  • Verifică imediat ultimele tranzacții din contul tău și contactează banca dacă observi operațiuni necunoscute.
  • Blochează-ți cardurile bancare dacă ai orice suspiciune că acestea ar fi fost compromise.
  • Sună la banca folosind numărul de pe spatele cardului pentru a verifica identitatea persoanei care te-a contactat.
  • Contactează atât banca, cât și poliția, dacă crezi că ești ținta unei tentative de fraudă.

Asigură-te că ești informat și precaut pentru a preveni fraudele de acest tip și protejează-ți datele personale și financiare.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!