„O situație foarte gravă”: Volkswagen ar putea închide fabrici în Germania pentru prima dată în istorie

Bogdan Chirea
0

Volkswagen ia în considerare închiderea unor fabrici în Germania pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, în timp ce compania caută să reducă și mai mult costurile pe fondul creșterii concurenței din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice.


Într-o declarație de luni, gigantul auto german, unul dintre cei mai mari producători de mașini din lume, a menționat că nu poate exclude închiderea unor fabrici în propria țară. Alte măsuri menite să „asigure viitorul” companiei includ încercarea de a termina un acord de protecție a locurilor de muncă cu sindicatele, care este în vigoare din 1994.


„Industria auto europeană se află într-o situație foarte solicitantă și serioasă”, a declarat CEO-ul grupului Volkswagen, Oliver Blume. „Mediul economic a devenit și mai dificil, iar noi competitori intră pe piața europeană. Germania, în special ca locație de producție, rămâne în urmă în ceea ce privește competitivitatea.”


Volkswagen, care a început un efort de reducere a costurilor de 10 miliarde de euro (11,1 miliarde de dolari) la sfârșitul anului trecut, pierde cotă de piață în China, cea mai mare piață a sa. În prima jumătate a anului, livrările către clienții din această țară au scăzut cu 7% comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Profitul operațional al grupului a scăzut cu 11,4%, ajungând la 10,1 miliarde de euro (11,2 miliarde de dolari).


Performanța slabă din China vine în contextul în care compania pierde teren în fața mărcilor locale de vehicule electrice, în special BYD, care reprezintă o amenințare tot mai mare și pentru afacerea sa din Europa.


„Principala noastră zonă de acțiune este reducerea costurilor”, a declarat Blume în cadrul unei conferințe cu analiștii, menționând reduceri planificate pentru fabrici, lanțul de aprovizionare și cheltuielile cu forța de muncă. „Am făcut toate demersurile organizaționale necesare. Acum este vorba doar despre costuri, costuri și iar costuri”, a adăugat el. Planurile de reducere a costurilor ale Volkswagen vor întâmpina o rezistență puternică din partea reprezentanților muncitorilor, care dețin aproape jumătate din locurile din consiliul de supraveghere al companiei, organismul care numește managerii executivi.


IG Metall, unul dintre cele mai puternice sindicate din Germania, a dat vina pe proasta gestionare pentru dificultățile firmei și a promis să lupte pentru protejarea locurilor de muncă.


„Astăzi, consiliul a prezentat un plan iresponsabil care zdruncină fundamentul Volkswagen, amenințând masiv locurile de muncă și locațiile”, a declarat negociatorul principal al IG Metall, Thorsten Groeger. „Această abordare nu este doar mioapă, ci și extrem de periculoasă — riscă să distrugă inima Volkswagen... Nu vom tolera planurile pe care compania le face pe seama forței de muncă.”


Volkswagen are aproape 683.000 de angajați la nivel global, dintre care aproximativ 295.000 sunt în Germania, conform celui mai recent raport financiar al companiei.


Thomas Schaefer, CEO-ul Volkswagen pentru autoturisme, a declarat că firma rămâne angajată față de Germania „ca locație de afaceri”. El a adăugat că VW va iniția discuții cu reprezentanții angajaților pentru a explora posibilități de „restructurare sustenabilă a brandului.”


„Situația este extrem de tensionată și nu poate fi rezolvată doar prin măsuri simple de reducere a costurilor”, a spus Volkswagen.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!