Primele colete din campania „1 copil încălțat = 1 destin dezlegat”, menită să ajute copiii care riscă să abandoneze școala din cauza lipsurilor materiale, au fost deja trimise către 411 copii din România.
Campania socială, organizată de Narada în colaborare cu Inditex, a mobilizat rapid numeroși oameni binevoitori din întreaga țară. Până în prezent, au fost colectați bani pentru echiparea a 2060 de copii cu toate cele necesare pentru a merge la școală, însă obiectivul este de a sprijini cel puțin 2500 de copii. Printr-un SMS cu textul EDUCATIE la 8864, orice persoană poate contribui la echiparea completă a unui copil, iar 33 de SMS-uri unice sunt suficiente pentru a asigura toate necesitățile unui copil pe parcursul unui an școlar.
Un exercițiu de mobilizare socială pentru a combate abandonul școlar
Raluca Jianu, președintele Narada, a declarat că organizația a fost profund impresionată de poveștile familiilor care se confruntă cu dificultăți, precum cazul unui tată rămas singur cu șapte copii după moartea soției sale. „Suntem extrem de fericiți de felul în care oamenii s-au mobilizat și am reușit să trimitem primele pachete către copii. Ne dorim să multiplicăm acest număr și să oferim sprijin pentru cât mai mulți copii, astfel încât aceștia să nu mai fie nevoiți să poarte povara acestor provocări”, a declarat Jianu.
Campania „1 copil încălțat = 1 destin dezlegat” și impactul său în comunitățile vulnerabile
Lansată pe 26 august, campania „1 copil încălțat = 1 destin dezlegat” își propune să reducă rata abandonului școlar în rândul copiilor aflați în situații vulnerabile din cauza lipsei de resurse esențiale pentru școală. Acești copii sunt nevoiți să meargă la școală cu cărțile în pungi, să poarte haine nepotrivite sau să nu aibă încălțări adecvate pentru sezonul rece, toate acestea afectându-le stima de sine și șansele de reușită educațională.
În urma unui studiu realizat de Narada, s-a constatat că în doar câteva zile, profesorii din 122 de școli din România au solicitat ajutor pentru 8220 de elevi care se află în situații vulnerabile similare.
Parteneriate puternice pentru o cauză nobilă
Campania este susținută financiar de Inditex, care a donat fonduri pentru 1000 de kit-uri, alături de alți parteneri importanți precum Amazon, Fan Courier, BIC România și Frisbo. Fiecare kit conține un ghiozdan complet echipat cu rechizite școlare, o geacă de iarnă și o pereche de ghete, având o valoare totală de 600 de lei.
O campanie națională cu impact social
Primele 411 „cutii cu speranță” au fost deja livrate către comunități din întreaga țară, dintre care 69 de kit-uri au ajuns la Școala Gimnazială Cocărăștii Colț din județul Prahova. Echipa Narada, împreună cu actrița Olimpia Melinte și Vali Bărbulescu, s-au alăturat caravanei și au ajutat copiii să își ducă kit-urile acasă.
Imaginile surprinse de Vali Bărbulescu vor fi prezentate într-o expoziție la Galateca, în perioada 17-21 septembrie, care va marca totodată și trei ani de intervenții sociale realizate de Narada în cadrul proiectului HartaEdu. Expoziția va oferi vizitatorilor o experiență senzorială imersivă, aducând în prim-plan poveștile comunităților ajutate.
Cum te poți implica
Până pe 15 septembrie, cei care doresc să susțină această campanie pot trimite un SMS cu textul EDUCATIE la 8864, pot face donații online pe platforma descult.hartaedu.ro sau pot contribui prin intermediul totemului digital din centrul comercial Promenada.
Narada speră să inspire cât mai mulți oameni să se implice în educația copiilor și să contribuie la un viitor mai bun pentru aceștia, reducând astfel rata abandonului școlar.
Comentariul va fi postat dupa aprobare