Sondaj World Vision România: Profesori motivați, dar elevi din mediul rural confruntați cu dificultăți la început de an școlar

Bogdan Chirea
0

În pragul noului an școlar, Fundația World Vision România a publicat rezultatele unui sondaj realizat în rândul profesorilor și elevilor din mediul rural, evidențiind o discrepanță semnificativă între motivația și pregătirea cadrelor didactice și cea a elevilor.


Motivația și pregătirea pentru noul an școlar

Sondajul arată că 6 din 10 profesori se declară foarte motivați să își îndeplinească responsabilitățile și să contribuie la creșterea calității educației. În schimb, doar 35% dintre elevi au exprimat un nivel moderat de motivație, iar 15% au declarat că sunt puțin sau deloc motivați.


Când vine vorba de pregătire, 70% dintre profesori consideră că sunt foarte bine pregătiți pentru provocările noului an școlar, dar doar 24% dintre elevi se simt la fel de pregătiți, ceea ce subliniază dificultățile pe care tinerii le întâmpină în adaptarea la cerințele educaționale.


Costurile educației „gratuite” și impactul asupra părinților și elevilor

Sondajul aduce în discuție și provocările financiare cu care se confruntă familiile din mediul rural. Trei din zece părinți spun că abia reușesc să își acopere cheltuielile de la o lună la alta, iar 8% dintre părinți au fost nevoiți să întrerupă temporar sau definitiv școala pentru unul sau mai mulți copii din cauza costurilor.


De asemenea, 22% dintre copii depind de masa oferită prin „Programul Național Masă Sănătoasă”, aceasta fiind singura masă completă a zilei pentru mulți dintre ei. În plus, 73% dintre profesori declară că părinții nu își permit să achiziționeze rechizite necesare, precum caiete, ghiozdane și instrumente de scris.


Infrastructura școlară și digitală – o provocare constantă

Doar 49% dintre profesori consideră că școala este foarte bine pregătită pentru a-și primi elevii, iar printre principalele resurse lipsă se numără materialele didactice (55%), personalul specializat (35%) și mobilierul adecvat (31%). În ceea ce privește infrastructura digitală, doar 35% dintre cadrele didactice consideră că școala dispune de echipamente suficiente, iar 44% se simt foarte pregătiți să integreze tehnologia în predare.


Elevii au evaluat infrastructura digitală a școlilor ca fiind „moderată” în majoritatea cazurilor, iar 47% dintre elevi consideră că profesorii lor sunt doar moderat pregătiți pentru utilizarea tehnologiei.


Problemele legate de abandonul școlar și sprijinul necesar

World Vision România subliniază că 56% dintre elevii din mediul rural nu își continuă studiile după clasa a VIII-a din cauza dificultăților financiare. Fundația atrage atenția asupra necesității unor programe de sprijin, precum accesul la consiliere psihologică, sprijin financiar și mentorat, pentru a preveni abandonul școlar și pentru a îmbunătăți performanțele elevilor.


Programul „Vreau în clasa a 9-a” al Fundației oferă deja resurse educaționale și financiare pentru a ajuta elevii să își continue educația la liceu. În același timp, inițiative precum „Pâine și Mâine” și „Start în educație” contribuie la reducerea decalajelor educaționale, oferind mese calde și programe de educație remedială.


Datele prezentate de World Vision România subliniază provocările semnificative cu care se confruntă elevii și profesorii din mediul rural la începutul anului școlar 2024-2025. În ciuda motivației ridicate a cadrelor didactice, elevii se confruntă cu lipsa resurselor, dificultăți financiare și incertitudini legate de educația lor, ceea ce face necesară o intervenție continuă și susținută din partea autorităților și organizațiilor de sprijin.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!