World Vision România: Rezultatele unui sondaj arată provocările educației în mediul rural

Bogdan Chirea
0

Un sondaj recent realizat de Fundația World Vision România, care a vizat profesori și elevi, evidențiază dificultățile din educația rurală din România. Potrivit sondajului, 6 din 10 cadre didactice se declară foarte motivate să contribuie la creșterea calității educației, în timp ce doar 35% dintre elevi au un nivel moderat de motivație, iar 15% sunt puțin sau deloc motivați.


În ceea ce privește pregătirea pentru noul an școlar, 7 din 10 profesori consideră că sunt foarte bine pregătiți pentru provocările didactice, însă doar 24% dintre elevi simt același lucru, ceea ce reflectă un nivel crescut de incertitudine și dificultăți de adaptare în rândul elevilor.


Situația economică a părinților și impactul asupra educației

Sondajul arată că trei din zece părinți din mediul rural abia reușesc să facă față cheltuielilor lunare, iar 8% au fost nevoiți să retragă temporar sau definitiv copiii de la școală din cauza dificultăților financiare. În plus, pentru un sfert dintre copiii din mediile defavorizate (23%), masa de seară nu ajunge pentru toți membrii familiei, iar 22% dintre copii se bazează pe programul „Masă Sănătoasă” pentru a avea singura masă a zilei.


Trei sferturi (73%) dintre profesori spun că se confruntă frecvent cu situații în care părinții nu își permit să le cumpere copiilor rechizite pentru școală, ceea ce afectează direct accesul la educație.


Motivația și pregătirea pentru noul an școlar

Există un contrast puternic între perspectivele profesorilor și ale elevilor în ceea ce privește motivația și pregătirea. În timp ce 59% dintre profesori sunt foarte motivați, doar 35% dintre elevi declară că sunt moderați din acest punct de vedere. De asemenea, 70% dintre cadrele didactice consideră că sunt foarte bine pregătite pentru noul an școlar, față de doar 24% dintre elevi.


Printre resursele lipsă identificate de profesori se numără materialele didactice (55%), personalul specializat, precum consilieri sau psihologi (35%), și mobilierul adecvat (31%).


Infrastructura școlară și digitală

49% dintre profesori consideră că școlile lor sunt foarte bine pregătite să-și primească elevii, însă elevii au o percepție mai rezervată, 39% dintre ei evaluând infrastructura școlară ca fiind neutră sau satisfăcătoare. De asemenea, doar 35% dintre cadrele didactice consideră că școlile lor sunt bine echipate din punct de vedere digital, în timp ce 44% se simt pregătiți să integreze tehnologia în predare.


Abandonul școlar și Evaluarea Națională

Un alt aspect important evidențiat de sondaj este legat de Evaluarea Națională 2024, unde aproape 16.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au finalizat anul școlar sau nu au fost înscriși pentru examen. De asemenea, 26% dintre școli au înregistrat medii sub 5 la examen, iar numărul elevilor care au obținut astfel de note este cel mai mare din ultimii patru ani.


Sprijin pentru elevii din mediul rural

Pentru a combate fenomenul de abandon școlar, World Vision România implementează programe de sprijin pentru elevii din mediul rural, cum ar fi acces la mentorat, consiliere psihologică, sprijin pentru pregătirea examenelor și activități educaționale non-formale. Aceste programe sunt esențiale pentru a oferi elevilor șansa de a-și continua studiile și de a depăși provocările economice și sociale din comunitățile defavorizate.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!