În cadrul unei ședințe publice din 15 octombrie 2024, Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a analizat rapoartele de monitorizare rezultate în urma unor sesizări și a decis să aplice sancțiuni pentru mai multe nereguli constatate la difuzarea de conținut.
Amenzi pentru Antena 1 și Antena 3 CNN
Postul de televiziune Antena 1 a fost sancționat cu o amendă de 10.000 de lei pentru difuzarea de spoturi publicitare în timpul transmisiunilor sportive, fără a respecta prevederile Legii audiovizualului. Monitorizarea a avut loc în timpul Marelui Premiu de Formula 1 de la Zandvoort, Olanda, pe 25 august 2024, și în timpul Marelui Premiu de Formula 1 al Italiei, pe 1 septembrie 2024. Potrivit legislației, inserarea spoturilor publicitare în timpul transmisiunilor trebuie să se facă doar în anumite condiții care să nu afecteze integritatea și valoarea programului.
De asemenea, Antena 3 CNN a primit o amendă de 10.000 de lei pentru emisiunea „Descoperiți”, difuzată pe 7 septembrie 2024. Sancțiunea a fost aplicată din cauza încălcării prevederilor care cer respectarea principiului dreptului la replică și evitarea generalizărilor defăimătoare la adresa unui grup sau comunități. Printre titlurile afișate pe ecran în cadrul emisiunii s-au numărat formulări care au încălcat normele legale privind defăimarea etnică.
Intrare în legalitate pentru spoturi publicitare
CNA a dispus și intrarea în legalitate pentru mai multe spoturi publicitare difuzate la TV și radio, pentru încălcarea normelor de protecție a minorilor și informare corectă a publicului.
- Aspivita: spotul TV difuzat în perioada 17-30 iunie 2024 a fost considerat înșelător, încălcând prevederile legale privind protecția consumatorilor.
- Produsele Impruvis: spotul radio pentru „Impruvis Fast Melt”, „Pure Stick” și „capsulele Simbiotic cu bacterii benefice”, difuzat de Kiss FM pe 17 iulie 2024, a fost sancționat pentru utilizarea de practici comerciale incorecte.
- Venostim: difuzat între 22 și 28 iulie 2024, spotul a încălcat legislația referitoare la corectitudinea informațiilor transmise.
- Prostadynon: spotul publicitar a fost sancționat pentru atribuirea de proprietăți nefondate produsului, încălcând reglementările privind suplimentele alimentare.
- CelaNext + Roboflex: anunțurile de sponsorizare difuzate de România TV pe 25 iulie 2024 au fost analizate pentru nerespectarea normelor legale.
CNA continuă să monitorizeze cu strictețe respectarea legislației audiovizuale, aplicând sancțiuni pentru abaterile care afectează corectitudinea și calitatea informațiilor transmise publicului.
Comentariul va fi postat dupa aprobare