Pe 4 octombrie 2024, la Școala Gimnazială Nr. 1 din Vânătorii Mici, județul Giurgiu, va avea loc un eveniment deosebit de important dedicat învățământului simultan, o provocare majoră cu care se confruntă educația în mediul rural din România.
Intitulat sugestiv „Învățământul simultan - Durerea surdă a școlii de la sate”, evenimentul va aduce în discuție dificultățile și provocările pe care le întâmpină elevii și profesorii din școlile rurale, unde clasele sunt organizate în sistem simultan, adică mai multe niveluri de învățământ sunt comasate într-o singură clasă din cauza numărului redus de copii.
Organizat de Fundația World Vision România, în parteneriat cu LIDL România, evenimentul va include lansarea primului studiu dedicat învățământului simultan din România, intitulat „Evaluarea problemelor educaționale ale învățământului simultan”. Acest studiu își propune să ofere o imagine clară asupra provocărilor cu care se confruntă cadrele didactice și elevii din mediul rural, dar și să identifice soluții viabile pentru a îmbunătăți calitatea actului educațional în aceste zone.
Agenda evenimentului va include o lecție deschisă, care va oferi invitaților o perspectivă directă asupra modului în care funcționează sistemul de predare simultan. Această lecție va fi urmată de o dezbatere în care vor fi analizate aspecte precum lipsa de resurse materiale și umane, dificultățile în formarea profesională a cadrelor didactice și impactul asupra performanței educaționale a elevilor.
Printre participanți se vor număra oficiali ai Ministerului Educației, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Giurgiu, membri ai Consiliului Județean Giurgiu, precum și parteneri din sectorul privat. De asemenea, vor fi prezenți profesori, directori de școli și experți în educație, care vor împărtăși din experiența lor și vor discuta modalitățile prin care învățământul simultan poate fi sprijinit și îmbunătățit.
Evenimentul își propune să atragă atenția asupra acestei realități dureroase din școlile rurale, care afectează mii de elevi și cadre didactice din România. Sistemul de învățământ simultan impune provocări suplimentare atât pentru elevi, cât și pentru profesori, care sunt nevoiți să se descurce cu resurse limitate și să predea simultan la mai multe clase. Lipsa de sprijin și infrastructura inadecvată contribuie la perpetuarea acestor dificultăți, iar evenimentul dorește să aducă în prim-plan soluții concrete și strategii pe termen lung pentru a ameliora situația.
De asemenea, evenimentul va sublinia importanța colaborării dintre autorități, mediul privat și societatea civilă în găsirea unor soluții eficiente pentru a oferi copiilor din mediul rural o șansă egală la o educație de calitate. În acest sens, participanții vor dezbate și posibilitatea implementării unor programe de formare continuă pentru cadrele didactice care predau în sistemul simultan, precum și dezvoltarea unor parteneriate pentru îmbunătățirea infrastructurii școlare.
Pe lângă lansarea studiului și lecția deschisă, evenimentul va include și sesiuni de networking între participanți, oferindu-le acestora oportunitatea de a colabora și de a împărtăși idei pentru îmbunătățirea educației în mediul rural.
Evenimentul „Învățământul simultan - Durerea surdă a școlii de la sate” marchează un pas important în recunoașterea și abordarea problemelor din educația rurală din România și reprezintă un apel la acțiune pentru autorități și comunități de a investi în viitorul copiilor din aceste zone.
Comentariul va fi postat dupa aprobare