NASA prezintă prototipul LISA, o rețea de sateliți pentru studierea undelor gravitaționale din spațiu

Bogdan Chirea
0

NASA a dezvăluit noi imagini cu prototipurile la scară completă ale șase telescoape destinate să observe cele mai mici fluctuații din univers.

Pe 22 octombrie, agenția a prezentat machetele pentru Laser Interferometer Space Antenna (LISA), un proiect condus de Agenția Spațială Europeană (ESA), programat să înceapă misiunea în jurul anului 2035.

Deși nu sunt echipamentele finale, aceste prototipuri oferă indicii despre designul pe care îl va avea ansamblul ce va ajuta astronomii să descopere perspective revoluționare asupra universului și a originii sale.

În circa un deceniu, trei nave spațiale, fiecare echipată cu două telescoape, vor începe să trimită raze laser în infraroșu la o distanță de 1,6 milioane de mile (aproximativ 2,6 milioane de km) între ele pentru a măsura efectele undelor gravitaționale cosmice.

ESA și NASA speră că LISA va aduce noi informații despre undele gravitaționale, fluctuații din spațiu-timp care măsoară doar câteva trilionimi de metru. LISA ar putea dezvălui detalii fascinante despre găurile negre supermasive, coliziuni de stele binare și chiar despre momentele primordiale ale universului.

Prototipul „Engineering Development Unit Telescope” este destinat să ghideze echipa NASA în construirea echipamentului final pentru misiune. Ryan DeRosa, cercetător la NASA Goddard Space Flight Center, a explicat că acest prototip va servi drept referință în dezvoltarea versiunii finale de echipament pentru zborul spațial.

Telescoapele prototip sunt construite dintr-un material compozit de sticlă-ceramică, denumit Zerodur, produs în Germania și colorat într-un ton ambrat, cunoscut pentru rezistența sa la variațiile de temperatură. Cu toate acestea, oglinda principală a telescopului este acoperită cu aur pentru a reflecta mai bine laserul, reducând în același timp pierderile de căldură, fiind adaptată astfel pentru mediul dur al spațiului adânc, unde va trebui să funcționeze la temperatura camerei pentru performanță optimă.

LISA va fi lansată pe o rachetă Ariane 6 din portul spațial ESA din Guyana Franceză. Testele complete, cum este acest telescop de dezvoltare de la NASA, sunt esențiale pentru a asigura că echipamentele finale vor fi pregătite să sprijine cercetările experților în studierea celor mai delicate și fascinante forțe din univers.

Trimiteți un comentariu