Rezultatele proiectului „Start în educație”: Peste 90% dintre părinți și educatori confirmă îmbunătățirea dezvoltării preșcolarilor

Bogdan Chirea
0

Fundația World Vision România și Fundația OMV Petrom au publicat rezultatele Raportului de Impact al celui mai mare proiect de educație timpurie din România, Start în educație, pentru anul școlar 2023-2024. Programul, desfășurat în peste 2.000 de comunități vulnerabile din 41 de județe, a adus îmbunătățiri semnificative în dezvoltarea copiilor preșcolari și a relațiilor dintre părinți și copii.


Conform raportului, 9 din 10 părinți consideră că pachetul educațional „Ghiozdănel cu viitor” a contribuit la dezvoltarea cognitivă și fizică a copiilor lor, în timp ce 9 din 10 educatori au observat îmbunătățiri semnificative în abilitățile preșcolarilor datorită kitului „ABC Grădi”, destinat grădinițelor. De asemenea, 97% dintre educatori se simt mai pregătiți să comunice eficient cu părinții preșcolarilor după ce au urmat cursul de formare „Bune practici în educația parentală”.


Impactul în cifre:


  • 120.000 de copii au primit pachetul educațional „Ghiozdănel cu viitor”, care a stimulat dezvoltarea cognitivă și fizică a preșcolarilor.
  • 94% dintre părinți au citit cartea inclusă în pachet, iar 88% au remarcat contribuția materialelor la dezvoltarea copiilor.
  • 1.500 de grădinițe au fost dotate cu kituri educaționale, iar 9 din 10 educatori au raportat schimbări pozitive în dezvoltarea preșcolarilor.
  • 3.500 de educatori au fost formați în educație parentală, iar 7.000 de părinți au beneficiat de sesiuni de educație parentală.
  • 95% dintre părinți au apreciat utilitatea informațiilor din sesiunile „Școala părinților”, iar 8 din 10 au declarat că au o relație mai bună cu copiii lor.

Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România, a subliniat importanța acestui program: „Programul 'Start în educație' este o promisiune că fiecare copil merită șanse egale de dezvoltare. Parteneriatul cu Fundația OMV Petrom a adus schimbări semnificative în viețile copiilor, părinților și cadrelor didactice.”


La rândul său, Amalia Fodor, director al Fundației OMV Petrom, a evidențiat impactul pozitiv al programului asupra educației timpurii: „Intervenția combinată pe cei patru piloni ai programului este esențială pentru îmbunătățirea educației timpurii în comunitățile vulnerabile.”


Raportul complet și sinteza infografiată a acestuia pot fi accesate online.



Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!