Fondatorul platformei globale de mobilitate partajată dezvăluie secretele succesului Bolt și discută despre viitorul transportului autonom în cadrul unui podcast cu Harry Stebbings
O creștere fulminantă de la împrumutul inițial până la 2 miliarde EUR
Markus Villig, fondatorul și CEO-ul Bolt, a anunțat recent atingerea unui venit anual de 2 miliarde de euro, consolidând poziția companiei sale ca lider global în domeniul mobilității partajate. În cadrul podcastului 20VC găzduit de antreprenorul Harry Stebbings, Villig a împărtășit evoluția companiei de la începuturile modeste, când, în 2013, a pornit afacerea cu un împrumut de 5.000 EUR de la părinți. Astăzi, Bolt operează pe cinci verticale la nivel internațional, inclusiv transport la cerere, închirierea de trotinete și biciclete electrice, livrare de alimente și produse alimentare și car-sharing, fiind prezent în peste 50 de țări și lider de piață în mai mult de 20 dintre acestea.
Sprijinirea talentelor europene – o rețetă a succesului
Villig a contestat stereotipurile conform cărora piața de specialiști IT din Europa ar fi mai slabă decât cea din Silicon Valley. El a subliniat că o mare parte din succesul Bolt se datorează specialiștilor europeni: „Ceea ce a funcționat semnificativ mai bine decât angajarea unor talente din SUA a fost să luăm specialiști din Europa, care sunt foarte talentați și muncitori. Aceștia sunt oamenii care au construit cu adevărat compania și au crescut odată cu ea – este o mentalitate complet diferită față de angajarea specialiștilor din Silicon Valley.”
Vehiculele autonome – o prioritate strategică pentru Bolt
Privind spre viitor, Villig consideră că platformele de ride-hailing, cum este Bolt, vor avea un rol esențial în lansarea vehiculelor autonome la scară largă. „Companiile de transport la cerere vor fi cea mai bună modalitate de lansare pe piață a mașinilor autonome”, explică CEO-ul Bolt, subliniind complexitatea operațiunilor de mobilitate. El crede că producătorii de vehicule autonome care intenționează să își construiască propriile rețele ar putea subestima această provocare.
Prudență în implementarea tehnologiei AV
Deși vehiculele autonome sunt o prioritate pentru Bolt, Villig a menționat că aceste tehnologii sunt încă „la ani distanță” de a fi viabile din punct de vedere comercial și de a îndeplini cerințele de reglementare. Villig a subliniat că gestionarea operațiunilor autonome, a mentenanței și a încărcării vehiculelor va adăuga noi nivele de complexitate și dificultate.
Comentariul va fi postat dupa aprobare